arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

اقراریان، عضو شورای شهر تهران: زاکانی فهرستی از مرخصی‌ها و سفر‌های خارجی خود با تاریخ دقیق و کشور‌های مقصد را ارائه کند / اخیرا سخنگوی شهرداری تهران گله کرده که چرا وزرات کشور و وزرات خارجه به سفر‌های خارجی شهرداری و دریافت مستندات آن ورود کرده اند

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تأکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات، از شهرداری تهران خواست گزارش و مستندات سفر‌های خارجی و مرخصی‌های شهردار تهران را به شورا ارائه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تأکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات، از شهرداری تهران خواست گزارش و مستندات سفر‌های خارجی و مرخصی‌های شهردار تهران را به شورا ارائه کند.

به گزارش سایت شورای شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و هفتاد و دومین جلسه صحن شورا، ضمن عرض تسلیت شهادت فرمانده شجاع غیور و قهرمان جبهه مقاومت شهید یحیی السنوار، پیامی را خطاب به مردم شجاع و غیور و قهرمان فلسطین و برادران جبهه مقاومت، به زبان عربی قرائت کرد.

وی در تذکری، خطاب به شهردار تهران، نسبت به لزوم شفافیت در سفر‌های خارجی شهرداری و مرخصی‌های شهردار تهران، تأکید کرد و گفت: جناب آقای دکتر زاکانی شهردار محترم تهران، با سلام و احترام با عنایت به وظایف نظارتی اعضای شورا نظر به قوانین و مقررات مرخصی و مأموریت خارج از کشور شهرداران ضمن ارائه فهرستی از مرخصی‌ها و سفر‌های خارجی خود با تاریخ دقیق و در سفر‌های خارجی تاریخ دقیق رفت و برگشت و کشور‌های مقصد سفر، لطفاً مستندات قانونی به منظور اخذ مجوز در خصوص هر یک از مرخصی‌ها و سفر‌ها را در پیوست این تذکر با قید فوریت ارسال بفرمایید.

وی در تذکر دیگری خاطرنشان کرد: اخیراً آقای عبدالمطهر محمدخانی [سخنگوی شهرداری تهران] یک مکاتبه‌ای را با شورا انجام داده اند و در این نامه، به موضوع سفر‌های خارجی پرداخته و گلایه‌مند از این وضعیت هستند که چرا وزرات کشور و وزرات خارجه نسبت به سفر‌های خارجی شهرداری و دریافت مستندات آن ورود کرده اند. 

وی افزود: امیدوارم که دوستان و برادران ما در مجموعه شهرداری تهران در چارچوب قوانین و مقررات و ضوابط تمکین بکنند و تلاش نکنند که با رایزنی با مجموعه‌های مختلف، قوانین و مقررات را به نسبت خودشان بر اساس نکاتی که مد نظرشان هست؛ دنبال بکنند. 

اقراریان افزود: به نظر می‌رسد در کمیته نظارت بر سفر‌های خارجی که سرکار خانم دکتر سلیمانی و جناب آقای علوی تشریف دارند؛ خوب است که گزارشی را از اقدامات صورت گرفته به ما بدهند.

نظرات بینندگان