arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

ایران جزو ۴۲ کشور چاق دنیا است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران خواستار تقویت همکاری انجمن تغذیه با سازمان نظام پزشکی شد و گفت: ایران جزو ۴۲ کشور چاق دنیا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران خواستار تقویت همکاری انجمن تغذیه با سازمان نظام پزشکی شد و گفت: ایران جزو ۴۲ کشور چاق دنیا است.
 محمد رئیس‌زاده، روز چهارشنبه در سمینار همایش بین‌المللی تغذیه در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: انتظار داریم همکاری و ارتباط انجمن تغذیه ایران با سازمان نظام پزشکی بیشتر شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث‌های بسیار مهمی در حوزه سلامتی انسان و پیشگیری از روند پیری مطرح است به طوری که در تحقیقات به اهمیت حوزه تغذیه در جلوگیری از روند پیری انسان رسیدند. مهم‌ترین عاملی که فرایند پیری را در انسان به تأخیر می‌اندازد رژیم غذایی، تغذیه و فعالیت بدنی است.

رئیس‌زاده با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای حوزه تغذیه تلفیق آن با هوش مصنوعی است، افزود: هوش مصنوعی با آنالیزهای خود می‌تواند نیازمندی‌های تغذیه‌ای را برای انسان مشخص کند. همچنین برای هر فرد رژیم غذایی مختص خود او را برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با اشاره به این موضوع که ایران جزو ۴۲ کشور چاق دنیا است، گفت: متأسفانه با سرعت رشد چاقی در چند سال آینده جزو کشورهای چهارم و پنجم چاق دنیا خواهیم بود. یکی از دلایل این رتبه نبود رژیم‌های غذایی مناسب برای افراد و بیماران است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: عدد و میزان چاقی و اضافه وزن به سرعت در حال افزایش است، در حالی که ما می‌توانیم با همکاری پزشکان این حوزه، با چاقی و اضافه وزن در جامعه مقابله کنیم.

نظرات بینندگان