arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

سفر به دبی بهتر است یا جزیره کیش؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبی و جزیره کیش یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران و جهان به حساب می آیند. یکی از این شهرها جزیره ای پر از شگفتی درون خلیج فارس است و دیگری شهری از کشور امارات متحده عربی و در حاشیه خلیج فارس و خط ساحلی آن می باشد.

در نتیجه نزدیکی موقعیت مکانی این دو مقصد، از نظر آب و هوایی شباهت های بسیاری در آن ها ایجاد کرده است. دبی و کیش هر دو شهرهایی با تفریحات جذاب و متنوع آبی مانند غواصی، جت اسکی، سواحل مختلف و مراکز خرید لوکس هستند.

درحال حاضر دبی یکی از ده مقصد گردشگری برتر در دنیا است که سالانه گردشگران زیادی را از تمامی نقاط جهان جذب می کند و همچنین کیش نیز برای سفر کردن ایرانیان و حتی افراد خارج از کشور مقصدی پرطرفدار است.

ما در این مطلب با کمک گرفتن از مجله مای سفر به تفاوت ها و شباهت های شهر دبی و جزیره کیش می پردازیم.

مقایسه آب و هوای دبی و کیش

همانطور که گفته شد آب و هوای این دو مقصد تقریباً شباهت هایی به یکدیگر دارند. یکی از دلایل شباهت آب و هوایی دبی و کیش موقعیت آن ها است که هر دو زیر خط استوا و در خط ساحلی خلیج فارس قرار گرفته اند.

هر دو این شهرها از آب و هوایی گرم برخوردار هستند که در فصل تابستان شدت این گرما نسبتاً بیشتر از دیگر فصول می شود.

در نتیجه گرمای این دو شهر اگر در سفر آب و هوای معتدل برای شما اهمیت دارد بهتر است سفر خود را برای ماه های خنک تر (آبان تا اسفند) بگذارید. البته بعضی افراد برای کم کردن مخارج سفر خود در فصل تابستان سفر می کنند زیرا هزینه هایی از جمله بلیط هواپیما و یا اقامتگاه به دلیل کم سفر بودن این فصل پایین تر از حالت معمول است.

افراد به دلیل گرما در فصل تابستان کارهای خود را به ساعات خنک تر از طول روز موکول می کنند.

جاذبه های گردشگری در دبی و کیش

یکی از مهم ترین قسمت های سفر دیدن جاذبه های گردشگری و انجام تفریح های مختص به آن منطقه است. به طور کلی جاذبه های گردشگری به دو دسته طبیعی و تاریخی تقسیم می شوند و یا اینکه به دست انسان (مانند بیشتر سازه های شهر دبی) برای جذب بیشتر گردشگر ساخته شده اند.

جاذبه های طبیعی در جزیره کیش شامل ساحل های مرجان، جزیره هندورابی، ساحل کلبه هور، کشتی یونانی، موزه های متنوع و بسیاری دیگر از مکان هایی که پشت هر یک از آنها داستان های جالبی وجود دارد می شود.

و اما دبی که مکان های دیدنی آن کاملاً متفاوت از کیش است و حال و هوایی مدرن و مجلل دارد، پر از آسمان خراش ها و برج های بلند در سطح شهر است. این شهر پیشرفته نیز دارای سواحل و اسکله های مختلف می باشد.

در شهر دبی می توانید از جالب ترین موزه ها دیدن کنید و از وقت گذراندن در آن ها لذت ببرید. برای مثال یکی از مشهور ترین این موزه ها موزه آینده می باشد که سعی دارد در تمامی بخش های خود زندگی آینده انسان ها را به شما نشان دهد.

شاید ندانید که در شهر دبی محله ها و بازارهایی با بافت قدیمی و فرهنگ اصیل این شهر وجود دارد که جزو گردش های رایگان در دبی محسوب می شود. این مکان ها شامل موزه معماری سنتی، بازار قدیمی دبی، محله تاریخی البستیکه و ... هستند که بسیاری از گردشگران از وجود این مکان ها با خبر نیستند و نمی دانند که به صورت رایگان می شود در این مکان ها گشت زد و یا ارزان تر از مرکز خرید های لوکس خرید کرد.

هزینه رفت و برگشت به دبی و کیش

برای سفر به هر دو این شهرها می توانید از سفر هوایی استفاده کنید که ساده ترین روش سفر می باشد.

برای اینکه بلیط هواپیمایی دبی را تهیه کنید استفاده از ایرلاین های داخلی بسیار به صرفه تر از سفر با ایرلاین های خارجی خواهد بود.

اگر می خواهید با بودجه کمتری بلیط هواپیما به دبی را خریداری کنید ارزانترین بلیط هواپیما دبی را می توانید در ماه های گرم تر سال یعنی اواخر خرداد تا شهریور خریداری کنید.

برای رفتن به کیش نیز شما می توانید به غیر از سفرهای هوایی از روش های زمینی هم استفاده کنید. مثلاً می توانید با خودرو شخصی خود تا بندرگاه رفته و سپس به همراه کشتی به سمت جزیره کیش حرکت کنید.

طبیعتاً مخارج سفر به جزیره کیش به دلیل نیاز نداشتن به اخذ ویزا و ندادن عوارض خروج از کشور، پایین تر از رفت و برگشت به دبی خواهد شد.

همچنین اگر می خواهید مخارج رفت و برگشت شما به جزیره کیش کمتر شود در این مورد نیز می توانید فصول کم سفرتر یعنی تابستان را برای سفر انتخاب کنید چرا که پیدا کردن ارزانترین بلیط هواپیما کیش برای شما در این ماه ها آسان تر خواهد بود.

به یاد داشته باشید که برای کمتر کردن هزینه های سفر می توانید به همراه تورهای مسافرتی که به دلیل گروهی بودن و داشتن قرارداد، قیمت مناسب تری دارند به این شهر ها بروید.

محدودیت زمانی در سفر

در آخر نکته ای که وجود دارد و جزو تفاوت های این دو شهر محسوب می شود این است که جزیره کیش به دلیل اینکه درون مرزهای کشور است، می توانید سفر خود و زمان آن را با توجه به برنامه زندگی خود برنامه ریزی کرده و آغاز و پایان آن را به راحتی مشخص کنید.

اما در سفر های خارجی از جمله دبی شما امکان انجام همچین کاری روا نخواهید داشت زیرا که بایستی تابع تورهای گردشگری و مدت زمان ویزای خود رفتار کنید تا در زمان مشخص شده برگردید. در غیر این صورت جریمه ای پرداخت خواهید کرد و یا با دیگر مشکلات روبرو خواهید شد.

در نهایت

با توجه به اینکه نزدیک ترین شباهت دبی و جزیره کیش آب و هوا و موقعیت جغرافیایی آن ها می باشد بهتر است که قبل از اقدام به سفر خواسته ها، بودجه، دلیل و نوع سفر خود را مشخص کنید و سپس نسبت به ویژگی های این دو مقصد جذاب، درست ترین انتخاب را داشته باشید.

در نتیجه برتری دبی و کیش کاملاً به هدف و خواسته شما بستگی خواهد داشت.

نظرات بینندگان