arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

معرفی فیلم خشکسالی و دروغ

شک و تردید‌ها و دروغ‌ها و پنهانکاری‌های دو مرد و دو زن منجر به اتفاقی می‌شود. داستان این فیلم درباره زنان و مردانی است که در زندگی شان با بحران‌هایی مواجه می‌شوند و ریا و دروغ‌هایی که بر زبان می‌آورند باعث رقم خوردن داستان‌های مختلفی می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم: خشکسالی و دروغ 

کارگردان: پدرام علیزاده

تهیه‌کننده: سید غلامرضا موسوی

نویسنده:محمد یعقوبی

تاریخ‌های انتشار: ۷مهر ۱۳۹۵

بازیگران:

محمدرضا گلزار

پگاه آهنگرانی

علی سرابی

آیدا کیخایی

مهدی محرابی

مارال بنی‌آدم

خاطره اسدی

خشکسالی و دروغ فیلمی از پدرام علیزاده و بر اساس نمایشنامه خشکسالی و دروغ نوشته محمد یعقوبی و ساخت سال ۱۳۹۴است.

این فیلم در ۷مهر ۱۳۹۵در سینماهای ایران اکران شد.

 

 خلاصه فیلم

امید به همراه همسرش آلا و آرش برادر همسرش در مهمانی حضور دارند. میترا همسر سابق امید با او تماس می‌گیرد و می‌گوید که به کمک امید احتیاج دارد. امید با او قرار می‌گذارد و اتفاقات بعدی رقم می‌خورد که همسرش در مراسم تولد چهار نفر مست می‌شود و چیزهایی که نباید بگوید را می‌گوید.

درباره فیلم

فیلم «خشکسالی و دروغ» از چند جهت حائز اهمیت و قابل بررسی است. اولی و شاید سطحی‌ترین موضوع، بازگشت ستاره‌ی روزهای نه چندان دورِ سینمای ایران، با یک فیلم کاملا جدی به پرده‌ی نقره‌ای است. «محمدرضا گلزار» که چهره‌ی کامرشال خود را در این فیلم به فراموشی سپرده و بعد از طی کردن یک دوره‌ی کاملا ضروری از تحقیق و تحصیل در مورد سینما و بازیگری در خارج از کشور، حالا می‌خواهد محبوبیت از دست رفته‌اش را باز پس گیرد. محمدرضا گلزاری که زمانی فقط و فقط بودنش در پوستر یک فیلم می‌توانست ضامن موفقیت آن فیلم در گیشه باشد، در فضای فعلی سینمای ما که «مولف» تا حد زیادی بر «ستاره» ارجحیت دارد باید حرفی برای گفتن داشته باشد تا مقبول افتد. از این‌رو باید بازی او در این فیلمِ مهم به دقت مطالعه و بررسی شود. این در حالی است که بازیگران بزرگ و شاخصی قبلا در نقش «آرش» در نمایش خشکسالی و دروغ به بازی پرداخته و خوش درخشیده‌اند. این‌که محمدرضا گلزار توانسته با معیارهای زیبایی‌شناسی و بازیگری سینما، بازی خشک، دقیق و حساب‌شده‌ی «پیمان معادی» در یکی از موفقیت‌آمیزترین اجراهای این نمایش را بگیرد و به خاک بیاندازد، محل سوال اصلی مخاطب حرفه‌ای و منتقد از این فیلم در زمینه‌ی بازیگری است.

 

نظرات بینندگان