arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳

سازمان غذا و دارو: تاکنون ۱۹۵ هزار دز واکسن آنفلوآنزا برای تزریق رایگان به گروه‌های پرخطر تحویل ئزارت بهداشت شده / کادر درمان، افراد مسن، کودکان، بیماران و زنان باردار در اولویت تزریق هستند

رییس سازمان غذا و دارو بیان داشت: کادر بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان ۶ ماه تا پنج سال، بیماران دیابتی، قلبی و عروقی، ریوی، کلیوی، افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند و زنان باردار در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رییس سازمان غذا و دارو با رد کمبود واکسن آنفلوآنزا و تامین آن از طریق واردات، از تولید ۱۹۵ هزار دز واکسن ایرانی آنفلوآنزا خبر داد.
 
دکتر سیدحیدر محمدی در این باره گفت: شرکت تولید کننده واکسن آنفلوآنزا در ایران تاکنون ۱۹۵ هزار دز واکسن تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای تزریق رایگان به گروه های پرخطر، داده است.
 
وی افزود: قرار است ۲۰۰ هزار دز دیگر نیز برای توزیع در داروخانه ها در اختیار شرکت های پخش دارو قرار گیرد. منتظریم این شرکت واکسن‌های تولیدی را زودتر تحویل دهد تا در اختیار مردم قرار دهیم. 
 
وی در خصوص واردات واکسن آنفلوآنزا نیز بیان کرد: تاکنون در مجموع حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دز مجوز واردات واکسن داده شده که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز آن وارد کشور شده و در داروخانه ها در دسترس مردم قرار دارد.
 
رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: طبق رصدی که انجام شده در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا هم در شرکت های پخش دارو و هم داروخانه ها موجود است. 
 
دکتر محمدی اضافه کرد: ۲۵۰ هزار دز نیز واکسن خارجی برای تزریق به گروه های پرخطر تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت شده است.
 
وی یادآور شد: مردم می‌توانند از طریق سامانه تی‌تک به آدرس ttac.ir یا آدرس mobile.ttac.ir در قسمت داروهای کمبود جستجو کرده و نزدیک ترین داروخانه به محل جستجو که واکسن آنفلوآنزا دارد را انتخاب و واکسن تهیه کنند.
 
براساس گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، وی بیان داشت: کادر بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان ۶ ماه تا پنج سال، بیماران دیابتی، قلبی و عروقی، ریوی، کلیوی، افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند و زنان باردار در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

نظرات بینندگان