arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

روسیه: اعضای بریکس افزایش نمی‌یابند؛ فهرست کشورهای شریک تعیین می‌شود

دستیار رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست خارجی در فاصله کمتر از دو هفته به اجلاس سران گروه بریکس در کازان گفت: مسکو به موضع خود در زمینه گسترش گروه بریکس در چارچوب کشورهای شریک (و نه اعضای جدید) پایبند است و این موضوع در دستور اجلاس آتی سران قرار دارد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دستیار رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست خارجی در فاصله کمتر از دو هفته به اجلاس سران گروه بریکس در کازان گفت: مسکو به موضع خود در زمینه گسترش گروه بریکس در چارچوب کشورهای شریک (و نه اعضای جدید) پایبند است و این موضوع در دستور اجلاس آتی سران قرار دارد. 

یوری اوشاکوف پنجشنبه در نشستی خبری افزود: ما معتقد هستیم که فرمول کشور شریک در شرایط کنونی، بسیار مناسب است.

وی با اشاره به افزایش شمار کشورهای عضو گروه بریکس در اجلاس سال ۱۴۰۲ سران این گروه در آفریقای جنوبی گفت: شمار اعضای بریکس در آن اجلاس، افزایش زیادی داشت، اکنون ۱۰ کشور در این گروه عضو هستند.

دستیار ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به اینکه این کشور همزمان با پیوستن پنج عضو جدید (جمهوری اسلامی ایران، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی) از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی (دی‌ماه ۱۴۰۲) ریاست گروه بریکس را برعهده داشته است، به اجرای رویدادهای مختلف با حضور اعضای قدیم و جدید بریکس در روسیه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد.

اوشاکوف افزود: روسیه تمام تلاش خود را انجام داد تا اطمینان حاصل شود که اعضای جدید به راحتی در همه اشکال همکاری در چارچوب بریکس قرار می گیرند.

دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه افزود: در حال حاضر، ما معتقدیم که پیوستن کشورهای جدید به گروه بریکس از طریق ایجاد دسته دولت‌های شریک راحت‌تر است.

نظرات بینندگان