arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

کریم باقری با قراردادی یکساله بار دیگر به پرسپولیس برگشت

کریم باقری با امضای قراردادی رسمی، مجدداً در قامت مربی تیم پرسپولیس برگزیده شد و کارش را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت از سر گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فوتبال ۳۶۰: کریم باقری با امضای قراردادی رسمی، مجدداً در قامت مربی تیم پرسپولیس برگزیده شد و کارش را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت از سر گرفت.

کادرفنی پرسپولیس در طول یک‌سال گذشته با تغییر و تحولات جالب‌توجهی همراه بوده است. پیش از شروع لیگ بیست‌وسوم بود که قرارداد کریم باقری تمدید نشد و او از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا شد و در ادامه راه، یحیی گل‌محمدی از سمتش کناره‌گیری کرد و اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس شد که دوره سرمربیگری ویرا هم در جمع سرخ‌پوشان چندان طولانی نبود و او بعد از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر و نیم‌فصل حضور روی نیمکت پرسپولیس به عنوان سرمربی جای خود را به خوان کارلوس گاریدو داد.

سرخ‌پوشان در شرایطی نیمکت لرزانی در طول یک‌سال اخیر داشتند یکی از ابهامات ایجاد شده درباره چرایی جدایی کریم باقری از کادرفنی سرخ‌پوشان بود؛ چرا که بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال معتقدند که حضور پیشکسوتی، چون باقری می‌تواند به آرامش بیشتر جو رختکن تیم کمک کند. البته که جلال حسینی جانشین کریم باقری در کادرفنی پرسپولیس شد که حضور حسینی هم روی نیمکت سرخ‌پوشان مثمرثمر بود، اما با این وجود، همواره بحث بازگشت کریم باقری به کادرفنی سرخ‌ها در طول یک‌سال اخیر مطرح بود.

تجربه‌ای جدید برای باقری؛ از دایی، برانکو و کالدرون تا یحیی و گاریدو

مدیران باشگاه پرسپولیس در طول یک‌سال گذشته برای رفع مشکلات غیرفوتبالی ایجاد شده برای باقری تلاش زیادی انجام دادند و سرانجام، با رفع مشکلات و فراهم‌شدن شرایط همکاری دوباره، کریم باقری امروز (پنج‌شنبه) به ساختمان باشگاه پرسپولیس رفت و قرارداد جدید همکاری‌اش با سرخ‌پوشان را به امضا رساند؛ آن‌هم در حالی‌که او تجربه همکاری با علی دایی، برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی را در تیم پرسپولیس دارد و حالا از این پس قرار است در نقش دستیار خوان کارلوس گاریدو کارش را پیش ببرد.

کریم به دنبال جامِ بیستم در پرسپولیس!

کریم باقری که در تیم ملی هم تجربه همکاری با دراگان اسکوچیچ را به‌دست آورد، پیشنهادی هم برای حضور در تیم تراکتور و همکاری دوباره با اسکوچیچ داشت که باقری تصمیم گرفت در پرسپولیس کارش را پیش ببرد. بازخوانی کارنامه کریم باقری نشان می‌دهد که او در قامت مربی توانسته همراه سرخ‌ها، ۶ قهرمانی در لیگ برتر، ۵ قهرمانی در سوپرجام، ۲ قهرمانی در جام حذفی و ۲ نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورد و جزو پرافتخارترین اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود که باید دید در دوران حضور دوباره او روی نیمکت سرخ‌پوشان، پرسپولیس چه عملکردی خواهد داشت و آیا به شمار افتخارات باقری در قامت مربی پرسپولیس افزوده خواهد شد یا خیر. جالب آنکه او در دوران بازی خود هم همراه تیم پرسپولیس ۲ قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرد.

نظرات بینندگان