arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

علت آتش‌سوزی شهرک صنعتی کرمان در دست بررسی/ دادستان: با مقصران برخورد قاطع می‌کنیم

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان گفت: علت آتش‌سوزی واحد تولیدی در شهرک صنعتی خضرا از سوی سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی  است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا:  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان گفت: علت آتش‌سوزی واحد تولیدی در شهرک صنعتی خضرا از سوی سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی  است.
 
حسین میجانی درباره حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شماره دو کرمان اظهار کرد:  در دقایق اولیه حادثه دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی شهر صنعتی کرمان به محل حادثه اعزام شد.
 
وی افزود: خودروی آتش‌نشانی مس شهید باهنر، کارخانه سیمان، صنایع لاستیک بارز، شهرک صنعتی شماره یک و خودروهای آتش‌نشانی سازمان آتش‌نشانی کرمان نیز در محل حادثه حضور یافتند.
 
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، نیروهای امدادی و نظامی و پزشکی در محل حادثه حضور یافته و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کردند.
 
طبق اعلام وی، علت حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی  است.
 
دادستان کرمان نیز اظهار کرد: دستورهای قانونی لازم پس از بروز حادثه تلخ و دلخراش فوت کارگر شاغل در شهرک صنعتی خضراء کرمان صادر شده و قاضی جوادی به عنوان بازپرس ویژه بررسی ابعاد موضوع تعیین و شروع به رسیدگی و صدور دستورات مقتضی نموده‌ است.
 
مهدی بخشی بیان کرد: به دنبال آتش سوزی صبح امروز کارخانه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شهرک خضرای کرمان، به مسئولان استان تکلیف شد علاوه بر بازدید میدانی و بررسی علل وقوع حادثه، برای حفظ جان اشخاص و جلوگیری از وقوع انفجارهای بیشتر که باعث آسیب به واحدهای تولیدی دیگر و وقوع حوادث احتمالی بعدی شود، ورود کنند.
 
وی حمایت قانونی از واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه  را در دستور کار دستگاه قضایی استان اعلام کرد و گفت: با بررسی کامل ابعاد این حادثه، علل وقوع آن، میزان دقیق خسارت و قصورات احتمالی آن پیگیری خواهد شد.
 
مدعی العموم در استان کرمان با تأکید بر لزوم حفظ ایمنی و امنیت محیط کار و کارگران بیان کرد: چنانچه در وقوع این حادثه کوتاهی اتفاق افتاده باشد، برخورد قانونی و بدون چشم‌پوشی دستگاه قضایی اعمال خواهد شد.
 
وی ضمن ابراز همدردی با خانواده کارگر جانباخته در این حادثه گفت: مقامات مسئول بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر و ضمن بررسی ابعاد وقوع این حادثه مقرر شد چنانچه بخش‌های دیگری از آن واحد صنعتی از ایمنی لازم برخوردار نیست، شناسایی و ایمن سازی و در صورت عدم امکان ایمن سازی، از ادامه فعالیت آن ممانعت قانونی به عمل آید.
نظرات بینندگان