arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z شبیه اینستاگرام می‌شود؛ معرفی قابلیت‎‌های جدید

برای جذب کاربران جوان‌تر و نسل Z قابلیت‌های جدیدی به فیسبوک اضافه خواهد شد و بیشتر شبیه اینستاگرام و تیک‌تاک می‌شود. متا به‌تازگی مجموعه‌ای از تغییرات را برای شبکه اجتماعی قدیمی‌تر خود معرفی کرده که در آن شاهد تأکید بیشتری بر ویدیو‌ها هستیم. براساس گزارش تک کرانچ، متا در رویداد IRL خود، اعلام کرد چندین قابلیت جدید به فیسبوک اضافه می‌کند؛ ازجمله تب اکسپلور و تغییرات تب ویدیو. باتوجه‌به اینکه فقط ۳۳ درصد نوجوانان آمریکایی در سال گذشته میلادی از فیسبوک استفاده می‌کردند (این رقم در سال ۲۰۱۴ حدود ۷۱ درصد بود)، قابلیت‌های جدید برای جذب کاربران نسل Z طراحی شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برای جذب کاربران جوان‌تر و نسل Z قابلیت‌های جدیدی به فیسبوک اضافه خواهد شد و بیشتر شبیه اینستاگرام و تیک‌تاک می‌شود. متا به‌تازگی مجموعه‌ای از تغییرات را برای شبکه اجتماعی قدیمی‌تر خود معرفی کرده که در آن شاهد تأکید بیشتری بر ویدیوها هستیم.
 
براساس گزارش تک کرانچ، متا در رویداد IRL خود، اعلام کرد چندین قابلیت جدید به فیسبوک اضافه می‌کند؛ ازجمله تب اکسپلور و تغییرات تب ویدیو. باتوجه‌به اینکه فقط 33 درصد نوجوانان آمریکایی در سال گذشته میلادی از فیسبوک استفاده می‌کردند (این رقم در سال 2014 حدود 71 درصد بود)، قابلیت‌های جدید برای جذب کاربران نسل Z طراحی شده‌اند.
 
قابلیت‌های جدید فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z
 
یکی از تغییرات فیسبوک در آینده اضافه‌ شدن تب Explore است. دقیقاً مانند اینستاگرام، این تب نیز حاوی «محتوای متنوع متناسب با علایق شما» خواهد بود. متا می‌گوید الگوریتم این تب برای ارائه محتوایی طراحی شده که نه‌فقط سرگرم‌کننده‌اند، بلکه کمکتان می‌کنند بیشتر پیگیر علایق خود باشید. البته تب جدید اکسپلور هنوز در مرحله آزمایش است؛ بنابراین ممکن است در زمان راه‌اندازی نهایی امکانات بیشتری داشته باشد.
 
تب ویدیو نیز تغییرات عمده‌ای خواهد داشت که شامل ریلز نیز می‌شود. به‌عبارتی، تمام محتواهای ویدیویی در فیسبوک اکنون در این تب قرار خواهد گرفت. مانند بیشتر شبکه‌های اجتماعی، محتواهای این تب تمام‌صفحه پخش می‌شوند تا کاربران «ویدیوهای کوتاه، طولانی و لایو را در یک جا تماشا کنند».
 
همچنین متا تب جدیدی به نام «Local» معرفی کرده که محتوای محلی کاربر مانند بازارها، گروه‌ها و رویدادهای اطراف او را پوشش می‌دهد. این تب ابتدا برای آزمایش در شهرهای منتخب ایالات متحده، ازجمله آستین، نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی‌سی، شیکاگو، شارلوت، دالاس، هیوستن، سانفرانسیسکو و فینیکس در دسترس خواهد بود.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان