arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

جلسه اضطراری شورای امنیت؛ نماینده فرانسه: وقت آن است که شورای امنیت وحدت خود را نشان دهد و از همه بخواهد که برای کاهش تنش در منطقه تلاش کنند

نماینده فرانسه گفت: «وقت آن رسیده است که شورای امنیت وحدت خود را نشان دهد و باید یک صدا صحبت کند و از همه بخواهد که برای کاهش تنش در منطقه تلاش کنند.» وی همچنین خواستار آتش بس در غزه و تحقق راه حل دو دولتی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورونیوز: نیکلا دو ریویر، نماینده فرانسه در سازمان ملل که درخواست تشکیل جلسه اضطراری امروز را داد، حملات ایران به اسرائیل را محکوم کرد و از تهران خواست از هر اقدامی که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی بیشتر شود، خودداری کند.
 
وی با اشاره به نگرانی‌های دیگر، گفت که اسرائیل با تهاجم زمینی خود، حاکمیت لبنان را نقض کرده و خواستار توقف حملات به غیرنظامیان شد و اعلام کرد که «به آتش‌بس نیاز داریم.» وی ادامه داد که قطعنامه ۱۷۰۱ باید به طور کامل اجرا شود و آوارگان اسرائیل و لبنان باید بتوانند به کشور خود بازگردند.
 
وی همچنین خواستار آتش بس در غزه و تحقق راه حل دو دولتی شد.
 
نماینده فرانسه گفت: «وقت آن رسیده است که شورای امنیت وحدت خود را نشان دهد و باید یک صدا صحبت کند و از همه بخواهد که برای کاهش تنش در منطقه تلاش کنند.»
نظرات بینندگان