arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: بررسی «نفوذ» در دستورکار همه دستگاه‌ها قرار گیرد

ابراهیم عزیزی تاکید کرد: بررسی نفوذ باید به‌ طور جدی در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار بگیرد تا جلوی هر نوع نفوذ در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و امنیتی گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابراهیم عزیزی تاکید کرد: بررسی نفوذ باید به‌ طور جدی در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار بگیرد تا جلوی هر نوع نفوذ در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و امنیتی گرفته شود.

ابراهیم عزیزی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با روزنامه اعتماد گفت‌وگو کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:‌

کمیسیون امنیت ملی روزهای شنبه و یکشنبه جمعا 4 جلسه به منظور بررسی ابعاد موضوع فوق برگزار کرد. دراین جلسات نمایندگان براساس تکالیف دینی خود نقطه نظراتی که داشتند را به عنوان مطالبه مردم بیان کردند. البته به دلیل حضور در جلسه شورای امنیت کشور در جلسه غیرعلنی صبح مجلس حضور نداشتم، اما در جلسه مشترک هیات رییسه مجلس با هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی، موضوعات خوبی در دستور جلسه قرار گرفت.

کمیسیون امنیت همیشه به موضوعات مهم ورود کرده و از ابعاد مختلف موضوع را بررسی می‌کند که درنهایت این جلسات چند خروجی دارد. براساس تصمیماتی که گرفته می‌شود ضعف‌ها و کاستی‌های دستگاه‌های مرتبط مشخص، پیگیری، سپس منعکس می‌شوند تا این موانع و نواقص برطرف شوند.

بخشی از این موارد گزارش‌هایی است که به سران نظام اسلامی داده می‌شود تا در دستور کارشان قرار بدهند. بخشی هم جنبه اطلاع یافتن و قرار دادن این موضوعات در دستور کار مجلس است. برخی از این موضوعات هم به طرح یا لایحه تبدیل می‌شوند و به صحن می‌آیند.

منکر اصل نفوذ نیستیم و یکی از اقدامات دشمن تلاش برای نفوذ است. دشمن سعی دارد از عناصر نفوذی خودش در بسیاری از اقداماتش استفاده کند.

بررسی نفوذ باید به‌ طور جدی در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار بگیرد تا جلوی هر نوع نفوذ در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و امنیتی گرفته شود.

نظرات بینندگان