arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

واعظی: غاصبین از هیچ اقدامی برای ایجاد جنگ گسترده در منطقه فروگذار نیستند / کشورهای مدافع صلح در مقابل گستاخی‌های رژیم صهیونیستی در کنار مسلمانان بایستند

قائم‌مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: سکوت مغرضانه کشورهای مدعی حقوق بشر غربی منجر به یاغی گری رژیم صهیونیستی گردیده تا نسل کشی اعراب فلسطینی-لبنانی را بدون هیچ مسامحه و پاسخگویی ادامه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم‌مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: سکوت مغرضانه کشورهای مدعی حقوق بشر غربی منجر به یاغی گری رژیم صهیونیستی گردیده تا نسل کشی اعراب فلسطینی-لبنانی را بدون هیچ مسامحه و پاسخگویی ادامه دهد.
 
محمود واعظی قائم مقام دبیرکل و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان؛ خواستار تحرکات ویژه دیپلمات های کشور در راستای جلوگیری از ادامه نسل کشی در غزه و لبنان شد.
 
متن کامل این پیام به شرح زیر است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ
و فتح و پیروزی نصیب کسی نشود مگر از جانب خدای توانای دانا. (آل عمران -۱۲۶)
 
مردم و مجاهدین نستوه لبنانی سال‌های متمادی است که از تجاوزات بی حد وحصر و جنایات رژیم صهیونیستی در امان نیستند و متاسفانه در هفته های اخیر اوج جنایات رژیم خون آشام صهیونیستی علیه مردمان بی دفاع و غیرنظامیان غزه و لبنان را شاهدیم.
 
کشورهای مدعی غربی که از حقوق بشر به صورت جانبدارانه و نمایشی و برای فشار به دولت ها و ملت ها استفاده می کنند نسبت به این حجم از وحشی‌گری ضمن حمایت، سکوت مغرضانه اختیار کرده و همین سکوت منجر به این حجم یاغی گری رژیم گردیده تا نسل کشی اعراب فلسطینی-لبنانی را بدون هیچ مسامحه و پاسخگویی ادامه دهد.
 
در این وضعیت بحرانی منطقه خاورمیانه ضروری است تا همه کشورهای مدافع و حافظ صلح، بالاخص کشورهای عربی در مقابل گستاخی های بی امان این رژیم در کنار مردم مسلمان بایستند تا شیطان صهیونیست به خود اجازه ندهد در صحن علنی سازمان ملل یکه تازی کرده و با دروغ پردازی های جنون آمیز از طرح همکاری با اعراب منطقه سخن بگوید.
 
در پی سیاست های توسعه طلبانه این رژیم، پس از نسل‌کشی در غزه، لبنان نقطه بعدی جنایات بوده و کلیه اقدامات تروریستی رژیم ، صرفاً از سر استیصال و برای بقای دولت مستقر صورت می پذیرد و غاصبین از هیچ اقدامی برای ایجاد جنگ گسترده در منطقه فروگذار نیستند.
 
اینجانب ضمن محکوم کردن حملات غیرانسانی و خلاف عرف و حقوق بین الملل رژیم صهیونیستی به لبنان، امیدوارم دستگاه دیپلماسی با تشریک مساعی ویژه و مذاکرات دوجانبه، چندجانبه و تشکیل فوری جلسه سران کنفرانس اسلامی، کسب حمایت مجامع بین‌المللی و طرح موضوع فوری در شورای امنیت سازمان ملل ، مداخله موثر و ممانعت از ادامه این فجایع در اسرع وقت صورت پذیرد.
 
در این ساعات سخت و پر تالم، برای کلیه شهدای مقاومت از جمله کودکان، زنان و مردان غیور غفران واسع الهی را مسئلت نموده و توفیق و پیروزی ملت شریف، مظلوم و شجاع لبنان را از خداوند متعال خواهانم.»
نظرات بینندگان