arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

هشدار محیط زیست خراسان رضوی نسبت به بروز پدیده گرد و غبار

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن لحظه‌ای هوا برای امروز چهارشنبه تا پایان روز جاری ۴ مهر ماه جاری در مشهد هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن لحظه‌ای هوا برای امروز چهارشنبه تا پایان روز جاری ۴ مهر ماه جاری در مشهد هشدار داد.

به نقل ازمحیط زیست خراسان رضوی، مهدی اله پور گفت: با عنایت به هشدار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید با احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز بویژه شرق و جنوب خراسان رضوی، از شهروندان درخواست می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کنند و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را تا پایان امروز ۴ مهر ماه جاری جدی بگیرند.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی افزود: هم اکنون شاخص کنونی و لحظه‌ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط قابل قبول قرار دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تا امشب، با افزایش میزان گرد و غبار در مشهد و برخی شهرستات‌ها رو به رو خواهیم بود.

اله پور افزود: توصیه می‌شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف تردد‌های غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامد‌های پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و باید از پیاده‌روی و ورزش‌های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان، گفت: فرمانداران درگیر موضوع گرد و غبار در استان با اخذ نظر اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان و هماهنگی با استانداری تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

نظرات بینندگان