arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

عضو هیات رئیسه مجلس پس از مخالفت مجلس با استعفای حسین‌زاده: پزشکیان باید فرد دیگری را به سمت معاون مناطق محروم منصوب کند

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عدم پذریش استعفای آقای عبدالکریم حسین‌زاده، ایشان الان نماینده است و دولت باید شخص دیگری را به سمت معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور منصوب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عدم پذریش استعفای آقای عبدالکریم حسین‌زاده، ایشان الان نماینده است و دولت باید شخص دیگری را به سمت معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور منصوب کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۴ مهرماه) استعفای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه را با ۱۰۷ رأی موافق، ۱۲۹ رأی مخالف، ۵ رأی ممتنع از ۲۴۱ رای مأخوذه نپذیرفتند. عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مجلس دوازدهم که به‌تازگی به سمت معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور منصوب شده درخواست استعفا از نمایندگی مجلس را داده بود.


علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع گفت: با توجه به عدم پذریش استعفای آقای عبدالکریم حسین‌زاده، ایشان الان نماینده است و دولت باید شخص دیگری را به سمت معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور منصوب کند.

سلیمی پیش از این هم در تذکری آیین‌نامه‌ای با انتقاد از انتشار حکم انتصاب عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه به عنوان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم پیش از تقاضای استعفای او از نمایندگی مجلس گفته بود که در اینجا موضوع رعایت شان نمایندگی مطرح است و هم موضوع اصل ۱۴۱ قانون اساسی مبنی بر اینکه مسئولان نباید بیش از یک شغل داشته باشند. در گذشته ما استعفای آقای زاکانی برای شهرداری تهران، آقای کاظم جلالی برای سفیر شدن و همچنین آقای قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس را برای بنیاد شهید داشتیم و سپس حکم انتصاب آن‌ها منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن احترام ویژه‌ای که برای آقای حسین‌زاده قائلم به دلیل اینکه حفظ شأن مجلس لازم است، از این حیث تذکر می‌دهم که این رویه باب نشود. البته شنیده شده که آقای رئیس جمهور حکم را نگه داشتند که این موضوع نشان می‌دهد که ابتدا باید حتماً استعفا در جلسه مجلس مطرح شود.

حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت در واکنش به تذکر سلیمی عنوان کرد: دو موضوع مطرح است؛ یکی اینکه استعفا باید به مجلس بیاید و در مجلس مطرح شود و این مجلس است که درباره آن تصمیم می‌گیرد. موضوع بعدی این است که حتماً باید در ابتدا استعفا مطرح شود و در صورت موافقت مجلس، حکم انتصاب صادر شود.

نظرات بینندگان