arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

توانیر: رشد ۱۳ درصدی تقاضای مصرف برق در مهر ماه، عدد بسیار بزرگ و بی‌سابقه‌ای است/ با توجه به ناترازی موجود کماکان شاهد محدودیت‌های پراکنده در برخی نقاط هستیم

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بی‌سابقه ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بی‌سابقه ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: رشد ۱۳ درصدی تقاضای مصرف برق و افزایش تقاضای ۱۰ هزار مگاواتی مصرف در مهر ماه عدد بسیار بزرگ و بی‌سابقه‌ای است.

وی افزود: تابستان گرم و سختی را پشت سر گذاشتیم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته ملزم به خروج و تعمیرات نیروگاه‌ها که بدون وقفه از ابتدای سال و با حداکثر توان مشغول تولید برق بودند هستیم.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های برقابی نیز ذخیره کافی برای تولید برق حداکثری ندارند، تصریح کرد: با وجود گشایش‌های ایجاد شده در بخش صنایع، اما با توجه به ناترازی موجود در بخش تولید و مصرف، به منظور حفظ پایداری شبکه برق کشور کماکان شاهد محدودیت‌های پراکنده در برخی نقاط هستیم.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: با اشاره به آغاز سال تحصیلی، به مراکز آموزشی کشور توصیه می‌کنیم به مصرف بهینه برق توجه کنند.

نظرات بینندگان