arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه لیام نیسون/ از این بازیگر چه می دانیم؟

لیام جان نیسون معروف به لیام نیسون «Liam Neeson» در هفتم ژوئن سال ۱۹۵۲ در ایرلند شمالی به دنیا آمد. مادرش کاترین آشپز و پدرش برنارد نیسون سرایدار مدرسه بوده است. لیام از ۹ سالگی به طور منظم به کلاس بوکس می‌رفت و حتی چندین مقام در سنین نوجوانی بدست آورد. او متاثر از محمد علی کلی قصد داشت تا به یک بوکسور حرفه‌ای تبدیل شود اما در سال‌های آخر تحصیل راهش را برای همیشه از بوکس به مقصد بازیگری جدا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

بیوگرافی

لیام جان نیسون معروف به لیام نیسون «Liam Neeson» در هفتم ژوئن سال ۱۹۵۲ در ایرلند شمالی به دنیا آمد. مادرش کاترین آشپز و پدرش برنارد نیسون سرایدار مدرسه بوده است. لیام از ۹ سالگی به طور منظم به کلاس بوکس می‌رفت و حتی چندین مقام در سنین نوجوانی بدست آورد. او متاثر از محمد علی کلی قصد داشت تا به یک بوکسور حرفه‌ای تبدیل شود اما در سال‌های آخر تحصیل راهش را برای همیشه از بوکس به مقصد بازیگری جدا کرد. لیام نیسون در سال ۱۹۷۱ به دانشگاه کوئینز بلفاست برای تحصیل در رشته‌ی علوم کامپیوتر رفت اما خیلی زود از آن انصراف داد و به دانشکده تربیت معلم نیوکاسل رفت. پس از دو سال به زادگاه خود بازگشت و در تئاتر بلفاست به ایفای نقش پرداخت. اولین ایفای نقش لیام نیسون در سینما به فیلم مذهبی Pilgrim’s Progress محصول سال ۱۹۷۸ مربوط می‌شود. همچنین دنباله‌ی این فیلم با نام Christiana و با حضور لیام نیسون در سال ۱۹۷۹ ساخته و پخش شد.

علاقه به بازیگری

علاقه لیام نیسون به بازیگری از دوران کودکی در او ریشه دواند. او در مدرسه سنت پاتریک بالیمنا تحصیل کرد و در همان‌جا بود که استعداد و علاقه‌اش به هنرهای نمایشی شکوفا شد. شرکت در نمایش‌های مدرسه، جرقه‌ای در وجود او زد که بعدها مسیر زندگی‌اش را تغییر داد.

رویای بوکسوری که به صحنه نمایش رسید

در کنار علاقه به بازیگری، لیام نیسون در جوانی به بوکس علاقه‌مند بود و حتی مدتی به طور جدی این رشته ورزشی را دنبال کرد. با این حال، سرنوشت چیز دیگری را برای او رقم زد. قوت جسمانی و ابهت فیزیکی که از دوران بوکس به دست آورده بود، در نهایت به نفع بازیگری او تمام شد و در ایفای نقش‌های اکشن به کمکش آمد.

بیوگرافی لیام نیسون

ازدواج و از دست دادن همسر

لیام نیسون در سال ۱۹۷۸ با بازیگر مشهور بریتانیایی، ناتاشا ریچاردسون، ازدواج کرد. آنها دو پسر به نام‌های مایکل و دنیل دارند. اما در سال ۲۰۰۹، ناتاشا ریچاردسون در اثر سقوط در یک حادثه اسکی درگذشت. این اتفاق غم‌انگیز، ضربه شدیدی به لیام نیسون و خانواده‌اش وارد کرد.

فعالیت‌های بشردوستانه

لیام نیسون به عنوان یک فرد نیکوکار، در فعالیت‌های بشردوستانه متعددی مشارکت دارد. او از سازمان‌هایی مانند یونیسف و صلیب سرخ حمایت می‌کند و برای کمک به کودکان نیازمند در سراسر جهان تلاش می‌کند.

 

نظرات بینندگان