arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳

اولین تصویرتولیدشده با هوش مصنوعی اپل منتشر شد: سگِ «کریگ فدریگی»

ویژگی‌های هوش مصنوعی تولید تصویر اپل شامل Image Playgrounds و Genmoji می‌شوند که هنوز در دسترس قرار نگرفته‌اند. طبق شایعات، آن‌ها به‌عنوان بخشی از آپدیت iOS 18.2 که اواخر امسال منتشر می‌شود، در دسترس قرار خواهند گرفت. حالا اپل تصویری را منتشرکرده که توسط هوش مصنوعی آن ساخته‌شده و سگ «کریگ فدریگی» را نشان می‌دهد. اپل این تصویر را بدون واترمارک برای WIRED ارسال کرده است. این نشریه براساس سیاست‌های وب‌سایت خود یک واترمارک «تولیدشده توسط هوش مصنوعی» را روی آن قرار داده است. بنابراین زمانی که Image Playgrounds در دسترس قرار بگیرد، هیچ واترمارکی روی تصاویر ساخته‌شده با آن وجود نخواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویژگی‌های هوش مصنوعی تولید تصویر اپل شامل Image Playgrounds و Genmoji می‌شوند که هنوز در دسترس قرار نگرفته‌اند. طبق شایعات، آن‌ها به‌عنوان بخشی از آپدیت iOS 18.2 که اواخر امسال منتشر می‌شود، در دسترس قرار خواهند گرفت. حالا اپل تصویری را منتشرکرده که توسط هوش مصنوعی آن ساخته‌شده و سگ «کریگ فدریگی» را نشان می‌دهد.
 
اپل تصویر زیر را بدون واترمارک برای WIRED ارسال کرده است. این نشریه براساس سیاست‌های وب‌سایت خود یک واترمارک «تولیدشده توسط هوش مصنوعی» را روی آن قرار داده است. بنابراین زمانی که Image Playgrounds در دسترس قرار بگیرد، هیچ واترمارکی روی تصاویر ساخته‌شده با آن وجود نخواهد داشت.
اولین تصویرتولیدشده با هوش مصنوعی اپل منتشر شد: سگِ «کریگ فدریگی»
به‌نظر می‌رسد تصویر سگ فدریگی در سبک انیمیشن ساخته شده باشد، زیرا ظاهر آن شبیه به انیمیشن‌های پیکسار است. Image Playgrounds به کاربران اجازه می‌دهد تا با واردکردن یک پیام متنی، نوع خروجی موردنظر خود را به‌صورت سفارشی دریافت کنند.
 
علاوه‌براین، Image Playgrounds به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل ارائه خواهد شد و با برنامه‌هایی مانند Messages در تعامل است.
 
توضیحات فدریگی درباره سروهای هوش مصنوعی اپل
 
فدریگی به‌عنوان معاون نرم‌افزار اپل همچنین به WIRED می‌گوید که سرورهای محاسبات ابری که برای Apple Intelligence از آن‌ها استفاده می‌شود، ابتدایی هستند و دلیل خوبی نیز برای آن وجود دارد. او می‌گوید که اپل با این تصمیم اطمینان پیدا کرده که سرورهای ابری هوش مصنوعی آن با آیفون کاربران یک «حباب حریم‌خصوصی مهروموم‌شده» تشکیل می‌دهد.
 
او می‌گوید:
 
«سرورهای PCC تا جایی که ممکن است کاملاً ابتدایی هستند. به‌عنوان مثال، آن‌ها دارای «ذخیره‌سازی دائمی» نیستند، یعنی هارد دیسکی ندارند که بتواند داده‌های پردازش‌شده را برای مدت طولانی نگه دارد.»
 
برای دریافت Apple Intelligence به آیفون 15 پرو یا مدل‌های جدیدتر یا آیپد و مک با تراشه M1 یا مدل‌های جدیدتر نیاز دارید. اولین دور از ویژگی‌های هوش اپل با iOS 18.1 در ماه اکتبر عرضه می‌شود. همچنین تا زمانی که اپل نتواند مشکلاتش با قوانین اتحادیه اروپا را برطرف کند، ویژگی‌های Apple Intelligence برای مشتریان اتحادیه اروپا در دسترس قرار نمی‌گیرد.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان