arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

وزیر نیرو: انتقال آب ارس به تبریز در اولویت قرار می‌گیرد

وزیر نیرو گفت: انتقال آب ارس به تبریز در اولویت وزارت نیرو قرار دارد و اقدامات لازم جهت رفع موانع و ادامه عملیات اجرایی پروژه در سال جاری انجام می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر نیرو گفت: انتقال آب ارس به تبریز در اولویت وزارت نیرو قرار دارد و اقدامات لازم جهت رفع موانع و ادامه عملیات اجرایی پروژه در سال جاری انجام می‌گیرد.

عباس علی‌آبادی امروز در جلسه‌ای با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی و تعدادی از نمایندگان استان بر تسریع انجام کار و صدور مجوز‌های لازم جهت تکمیل پروژه انتقال آب ارس به تبریز تاکید کرد.

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در مسیر انتقال آب رود ارس به تبریز بیش از ۲.۵ میلیون نفر جمعیت در شهر‌های جلفا، هادی شهر، مرند، صوفیان و سایر شهر‌های شهرستان شبستر و روستا‌های اطراف قرار دارند.

حیدر فتح‌زاده، یادآور شد: فاز اول طرح انتقال آب ارس به تبریز شامل حدود ۴۰ کیلومتر از خط انتقال با کلیه تاسیسات اجرا شده است.

وی افزود: کلنگ‌زنی فاز دوم پروژه نیز در دی ماه ۱۴۰۱ انجام و عملیات اجرایی آن با وجود محدودیت‌های مالی و با تکیه بر توان داخلی استان انجام گرفت.

لازم به ذکر است، در این جلسه مقرر شد انتقال آب رود ارس به تبریز در اولویت وزارت نیرو قرار گرفته و اقدامات قانونی برای اخذ مجوز‌های لازم از هیات دولت در حداقل زمان ممکن انجام گیرد و منابع مالی مورد نیاز آن نیز تامین شود.

 

نظرات بینندگان