arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳

مجید عشقی پس از افشای وام میلیاردی به خود و اعضای هیأت مدیره بورس، استعفا کرد

به دنبال افشای وام میلیاردی به اعضای سازمان بورس، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز استعفای کتبی خود را به رییس شورای عالی بورس تقدیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجید عشقی پس از افشای وام میلیاردی به خود و اعضای هیأت مدیره بورس، استعفا کرد

پیرو مذاکرات شفاهی قبلی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز استعفای کتبی خود را به رییس شورای عالی بورس تقدیم کرد.

به گزارش «انتخاب»، فارس نوشته است: مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار که پیش‌تر بلافاصله پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به عبدالناصر همتی، به صورت شفاهی استعفای خود را به وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرده بود، امروز با ارسال نامه‌ای به طور رسمی از سمت خود استعفا داد.

به گزارش «انتخاب»، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد روز پانزدهم شهریور ماه در توییتی نوشت: پس از نامه سازمان بازرسی در مورد وام قرض‌الحسنه دریافتی توسط رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس، موضوع را جهت بررسی سریع کارشناسی و اعلام نظر به مرکز بازرسی وزارتخانه ارجاع داده ام.

اشاره او نامه‌ای به تاریخ ۱۰ شهریور از سازمان بازرسی به همتی است که نشان می‌دهد شورای عالی بورس در تیر ماه سال جاری پرداخت وام به کارکنان خود با نرخ ۴ درصد بازگشت ۱۰ساله از محل منابع داخلی سازمان بورس به تصویب رسانده. اعتبار این وام در مجموع ۱۰.۵ میلیارد تومان است. مبلغ وام مجید عشقی، رییس سازمان بورس در دولت ابراهیم رئیسی ۲.۷ میلیارد تومان، علیرضا ناصرپور ۱.۹ میلیارد تومان، رضا عیوضلو ۱.۹ میلیارد تومان، مهرداد مسعودی فر ۱.۹ میلیارد تومان و حسن فرج زاده دهکردی نیز ۱.۹ میلیارد تومان است.

نظرات بینندگان