arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۲ شهریور ۱۴۰۳؛ از موافقت رهبر انقلاب با برداشت قرضی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ماجرای انهدام یک ریز پرنده در تبریز پس از عملیات وعده صادق تا حمله امام جمعه بابل به پزشکیان بابت دستور درباره جوان لاهیجانی فوت شده در بازداشتگاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
اجساد ۶ گروگان ربوده شده در ۷ اکتبر در غزه از جمله یک شهروند امریکایی پیدا شد
ارتش اسرائیل اعلام کرد: هویت ۶ گروگان که در غزه پیدا شدند و در حمله ۷ اکتبر به اسارت گرفته شده بودند، شناسایی شد.
 
موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی
شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اعلام کرد که در پی پیشنهاد مسعود پزشکیان مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی به میزان ۲۰ درصد در سال جاری، رهبر معظم انقلاب با این پیشنهاد موافقت فرمودند.
 
جزئیات حمله یک ریزپرنده به ذخایر پتروشیمی تبریز بعداز عملیات وعده صادق
فرمانده پدافند هوایی شمال‌غرب کشور گفت: پدافند هوایی در عملیات وعده صادق هماهنگی کامل داشت به طوریکه کار پدافند هوایی بعد از عملیات وعده صادق تازه شروع شد و این مجموعه 17 روز در آماده باش کامل بود حتی یک ریزپرنده که قصد نزدیک شدن به ذخایر پتروشیمی تبریز داشت نیز توسط پدافند هوایی شمال‌غرب منهدم شد.
 
بررسی مقدمات پیوستن به FATF در شورای معاونین وزارت اقتصاد
نخستین جلسه شورای معاونین وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت چهاردهم به ریاست عبدالناصر همتی برگزار شد. بنابر این گزارش، مقدمات و ضرورت‌های پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (fatf)، مسائل گمرکی و آماری مربوط به واردات مواد اولیه و ثبت سفارشات، سودآوری شرکت‌های بورسی، شرایط حراج و مزایده کالا‌های در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، کیفیت، کمیت و ترکیب واردات و صادرات در ماه‌های منتهی به شهریور ماه جاری، مسائل مرتبط با شورایعالی مناطق آزاد و ... از جمله مباحث مطروحه در این جلسه بود.
 
عضو شورای شهر تهران: زاکانی به سلطان وعده‌های بی سرانجام تبدیل شده
مهدی اقراریان گفت: امروز رسانه ها ادبیاتی به کار می برند مانند سلطان وعده های بی سرانجام این ادبیات به ما ضربه خواهد زد . تبدیل شدن شهردار تهران به سلطان وعده های بی سرانجام برای ما مشکل آفرین است اما گوش شنوایی وجود نداد و زاکانی اولویت های دیگری دارد. سودای سیاست و حضور در انتخابات ریاست جمهوری منتج به حرفهایی شد که نباید فراموش کنیم. ما باید در فضای سیاسی کشور مراقبت کنیم که با مدیران و مسئولانی مواجه نباشیم که در ایام انتخابات وعده سرخرمن بدهند و فکر کنند جامعه فراموش میکند.
 
هشدار زلزله به تهرانی ها ۱۲ ثانیه قبل از وقوع
معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اعلام این خبر که زمستان امسال سامانه هشدار سریع سیل و زلزله شهر تهران افتتاح می‌شود، گفت: حدود ۱۲ ثانیه قبل از زلزله، پیامک هشدار اعلام می‌شود تا اقداماتی انجام شود.
 
میانگین قیمت مسکن در تهران متری ۸۷ میلیون تومان
طبق اعلام بانک مرکزی، گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران حاکی از افزایش ۲۷.۱ درصدی تعداد آپارتمان‌های معامله شده در تهران در تیر ماه سال ۱۴۰۳ است و میانگین قیمت مسکن در این ماه به ۸۷.۴ میلیون تومان رسید.
 
در خواست لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از بایدن و اسرائیل برای هدف قرار دادن پالایشگاه‌های نفت ایران
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه و تندرو ایالات متحده گفت: از بایدن و اسرائیل می‌خواهم که ایران را به خاطر سرنوشت گروگان‌های باقی‌مانده در غزه پاسخگو کنند. وی افزود که از آن‌ها می‌خواهم که اگر گروگان‌ها آزاد نشوند، پالایشگاه‌های نفت ایران را در فهرست اهداف خود قرار دهند.
 
حمله امام جمعه بابل به پزشکیان بابت دستور درباره جوان لاهیجانی فوت شده در بازداشتگاه
امام جمعه بابل گفته است: در روز‌های اخیر خط جریانی به دنبال فتنه علیه نیروی انتظامی در کشور به راه افتاده است و متاسفیم که (یک مسئول دولتی) محترم هم حرف غیرکارشناسی در خصوص نیروی انتظامی بیان کرده تا عده‌ای از افراد برای او کف و سوت بزنند. وی افزود: شهرستان لاهیجان مگر دادستان و دادگستری ندارد؟ نیروی انتظامی استان گیلان مگر بازرسی ندارد که شما بخواهید به صورت ویژه این قضیه را بررسی کنید؟!
 
سفر دبیر نظامی دولت نتانیاهو به روسیه درباره ایران و حزب الله
رسانه های اسرائیلی از سفر دبیر نظامی نتانیاهو به مسکو با محوریت ایران خبر داده اند، هر چند دفتر نخست وزیر اسرائیل این سفر را مرتبط با گروگان های اسرائیلی در دست حماس توصیف کرده است.
 
اعلام علت اصلی سقوط بالگرد مرحوم رئیسی 
ستاد کل نیروهای مسلح، گزارش نهایی هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور را منتشر کرد. در بخشی از این گزارش آمده است: احتمال هدف قرار گرفتن بالگرد با سامانه های آفندی و پدافندی، جنگ الکترونیک و ایجاد میدان مغناطیسی و لیزر مورد بررسی کارشناسی و تخصصی قرار گرفته که هر گونه دخالت موارد یاد شده در بروز سانحه منتفی اعلام می‌گردد.   علت اصلی سقوط بالگرد، شرایط پیچیده اقلیمی و جوی منطقه در فصل بهار در بوجود آمدن ناگهانی توده غلیظ مه و متراکم بالارونده به سمت ارتفاع و برخورد بالگرد با کوه تشخیص داده شد.
نظرات بینندگان