arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

هزینه انواع ارتودنسی دندان در سال 1403

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زمانی نیاز به پرداخت هزینه ارتودنسی دندان دارید که یکی از گزینه‌های مناسب برای انجام این کار باشید، پس اگر دندان‌های شما نامنظم، با فاصله یا کج هستند برای این‌‌که ظاهر آن‌ها را اصلاح کنید انجام ارتودنسی کمک‌کننده است.

ارتودنسی یکی از روش‌های زیبایی در میان خدمات دندان به‌شمار می‌رود که تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار نمی‌گیرد و به همین خاطر هزینه بالایی را برای متقاضیان به‌دنبال دارد.

پلاک ارتودنسی

ارتودنسی از سری روش‌های رایج برای برطرف‌کردن مشکلاتی همچون جلوآمدگی فک، به‌هم ریختگی دندان‌ها و کج‌شدن آن‌ها است که سرویس‌دهندگان برای این منظور از تجهیزات مختلفی استفاده می‌کنند.

ابزاری که با نام پلاک ارتودنسی معروف است با استفاده از مواد پلاستیکی و فلزی ساخته می‌شود و انواع مختلفی همچون فعال و غیرفعال دارد که هرکدام از آن‌ها کاربرد خاصی دارند.

به‌طور کلی از پلاک‌های غیرفعال یا نگهدارنده برای ثابت‌کردن دندان‌ها در یک وضعیت مشخص استفاده می‌کنند تا سرویس‌دهنده مطمئن شود که چینش فعلی آسیبی نمی‌بیند.

این درحالی است که پلاک ارتودنسی فعال این امکان را به ارائه‌دهندگان می‌دهد تا تنظیمات خاصی را اعمال کنند که روی حرکت دندان‌ها و قراردادن آن‌ها در موقعیت صحیح نقش دارند.

برای افرادی که دارای دندان‌های خرگوشی هستند، استفاده از پلاک ارتودنسی به‌صورت فعال یا غیرفعال گزینه مناسبی است و به‌مرور زمان باعث قرارگیری دندان‌ها در موقعیت مناسب می‌شود.

دیگر کاربرد مهمی که می‌توان برای پلاک متحرک در نظر گرفت، اصلاح وضعیت دندان‌های عقبی است که بیش از حد به سمت جلو حرکت کرده‌اند و در درازمدت مانع از رشد نامناسب دیگر دندان‌ها برای کودکان می‌شود.

به‌طور کلی از پلاک ارتودنسی برای اهدافی همچون ایجاد فضا برای دندان‌های دائمی و اصلاح مشکلات جزئی استفاده زیادی می‌شود که شما برای بررسی هزینه ارتودنسی دندان باید میزان مهارت و تجربه سرویس‌دهنده را در نظر بگیرید.

ارتودنسی چقدر طول می‌کشد؟

باید گفت ارتودنسی یکی از درمان‌های زیبایی به‌شمار می‌رود که دوره طولانی دارد و افرادی که قصد انجام این کار را دارند باید صبر و حوصله بیشتری در هنگام استفاده از این روش داشته باشند.

با درنظرگرفتن وضعیت هر فرد، ممکن است که ارتودنسی بین 6 تا 36 ماه طول بکشد و در این مدت ابزارهایی که روی دندان قرار گرفته‌اند، اثرگذاری قابل قبول را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهند.

زمانی که درحال بررسی هزینه ارتودنسی دندان هستید باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که شما در این مدت امکان دارد مبالغی را هم برای انجام معاینه‌های دوره‌ای بپردازید.

عوامل مختلفی وجود دارند که به‌طور مستقیم روی تعیین زمان مورد نیاز برای استفاده از ارتودنسی تاثیرگذار هستند و باعث می‌شوند تا سرویس‌دهنده تجویزهای مختلفی را برای افراد در نظر بگیرد که عبارت‌اند از:

1.سن: برای کودکان، درمان سریع‌تر از بزرگ‌سالان جواب می‌دهد که البته این مورد روی تعیین هزینه ارتودنسی دندان نیز تاثیرگذار است.

2.نوع مشکلات دندان: بدون شک دندان‌هایی که بیش از حد نامنظم باشند و فاصله زیادی دارند با توجه به اینکه شدت ناهنجاری آن‌ها بالاتر است، مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا به حالت طبیعی برگردند.

3.نوع روش ارتودنسی: انواع مختلفی از روش‌های ارتودنسی مانند نامرئی، دیمون، سرامیکی و لینگوال به‌صورت ثابت و متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد که طول درمان هرکدام از آن‌ها متفاوت است.

4.رعایت نکات مراقبتی: فردی که رژیم غذایی و نکات بهداشتی را به‌درستی رعایت کند معمولا در مدت‌زمان کوتاه‌تری به نتیجه مطلوب می‌رسد و قادر است که ابزارهای ارتودنسی را بردارد.

5.سطح انتظار مراجعه‌کننده: برخی از افراد تنها به ‌دنبال این هستند تا ساختار فک را تغییر دهند اما گروهی دیگر قصد مرتب‌کردن دندان‌های خود را دارند که هرکدام از این موارد روی طول دوره درمان تاثیر می‌گذارد.

رنگ‌های ارتودنسی

ازآن‌‌جایی‌که ابزارهای ارتودنسی روی دندان قرار می‌گیرند و در ظاهر لبخند افراد تاثیرگذار هستند معمولا در لابراتورهای سازنده براساس خواسته مراجعه‌کنندگان از براکت‌های رنگی برای شخصی‌سازی آن‌ها استفاده می‌شود.

پلاستیک‌هایی که روی ارتودنسی هستند علاوه‌بر این‌‌‌که استحکام و مقاومت بالایی دارند، در رنگ‌های متنوعی نیز ساخته می‌شوند که شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

به‌طور کلی رنگ براکت‌ها تاثیر خاصی روی هزینه ارتودنسی دندان ندارد و شما با انتخاب هر نوع روشی می‌توانید رنگ دلخواه خود را سفارش دهید که تعدادی از محبوب‌ترین موارد عبارت‌اند از:

1.صورتی: معمولا بسیاری از مراجعه‌کنندگان صورتی را یک رنگ دخترانه می‌دانند و استفاده از آن برای افرادی در سنین مختلف به‌ویژه کودکان مناسب است.

2.آبی: طیف رنگی مختلفی از تیره تا روشن را می‌توان برای ارتودنسی‌های آبی انتخاب کرد تا سازگاری بیشتری با سلیقه و نوع خواسته شما داشته باشد.

3.نقره‌ای: معمولا افرادی که ترجیح می‌دهند تا ابزارهای ارتودنسی روی دندان‌های آن‌ها کم‌تر جلب توجه کند به سراغ استفاده از براکت‌های نقره‌ای و مات می‌روند.

4.طلایی: ارتودنسی‌های طلایی نیز از دیگر مدل‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و ظاهر جالبی را برای فرد ایجاد می‌کند.

5.بنفش: براکت‌های بنفش نیز از دیگر مدل‌های محبوب هستند و بسیاری از نوجوانان که برای درمان ارتودنسی مراجعه می‌کنند، این رنگ را ترجیح می‌دهند.

6.مشکی: یکی از رنگ‌هایی که مورد توجه اغلب بزرگ‌سالان قرار می‌گیرد، مشکی است که انتخاب خوبی به‌نظر می‌رسد.

اورینگ ارتودنسی

سرویس‌دهندگان خدمات دندان برای انجام ارتودنسی از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند که در تعیین هزینه ارتودنسی دندان نیز تاثیر زیادی دارند. دراین‌بین اورینگ باعث بالارفتن مبلغ پرداختی می‌شود که البته در موارد خاصی کاربرد دارد.

بعد از قرارگیری براکت‌ها روی دندان برای افرادی که ناهنجاری‌های شدید دارند، ارائه‌دهنده از یک وسیله با نام اورینگ استفاده می‌کند تا تاثیر بیشتری روی تغییر جایگاه دندان‌ها داشته باشد.

این ابزار در هنگام نصب ارتودنسی باعث می‌شود تا ناهماهنگی دندان‌ها به ‌مرور زمان اصلاح شود و نوعی وسیله کمکی برای براکت‌ها و سیم‌ها است تا مدت‌زمان بهبود مشکلات دندانی افراد را سرعت ببخشد.

اورینگ ارتودنسی در ضخامت‌ها و مدل‌های مختلفی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و جنس آن از نوع لاتکس است، ضخامت دقیق این ابزار نیز توسط سرویس‌دهنده تعیین می‌شود.

جمع‌بندی

برای کسب اطلاعاتی درباره هزینه ارتودنسی دندان لازم است که هر فردی علاوه‌بر شدت ناهنجاری خود به مهارت سرویس‌دهنده نیز توجه داشته باشد، ازطرفی نوع ابزارهای مورد استفاده نیز در تعیین قیمت نقش دارند.

برای افرادی که می‌خواهند از این خدمات استفاده کنند اما اطلاعاتی دررابطه‌با قیمت ارتودنسی ندارند، مراجعه به سامانه دکترتو کلینیک که فهرستی از بهترین سرویس‌دهندگان همراه با هزینه دریافتی آن‌ها را ارائه می‌دهد، راه‌کار مناسبی است.

نظرات بینندگان