arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

مشاور السنوار: مذاکرات قاهره به خاطر نتانیاهو شکست خورد / او همچنان به مانع تراشی ادامه می‌داد / ما باقی ماندن محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح در دست اسرائیل را رد می‌کنیم / آنچه اشغالگران ادعا می‌کنند، هر توافقی را از محتوا تهی می‌کند

مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه ادعاهای آمریکا درباره مذاکرات، دروغ است گفت که جهان اسلام باید الاقصی را نجات دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه ادعاهای آمریکا درباره مذاکرات، دروغ است گفت که جهان اسلام باید الاقصی را نجات دهد.

مشاور «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد سه‌شنبه گفت: «ملت عربی و اسلامی باید برای نجات الاقصی از چنگال رژیم صهیونیستی مداخله کنند».

این مقام حماس در مصاحبه با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «الاقصی به کسی نیاز دارد که آن را نجات دهد، نه اینکه با افراطی‌ترین و خشن‌ترین دولت روابط خود را عادی‌سازی کند».

وی در این‌باره اظهار داشت: «هیأت ما برای شنیدن نتایج دوره‌های قبل، که در آن حضور نداشتیم، به قاهره رفت. موضع قاهره با موضع ما در مورد محور فیلادلفیا تفاوتی ندارد».

مشاور السنوار گفت: «هیأت ما پایبندی جنبش [حماس] به آنچه بر سر آن توافق شده بود را تایید کرد ولی [بنیامین] نتانیاهو همچنان به مانع تراشی در مذاکرات ادامه داد. نشست قاهره به دلیل ناسازگاری نتانیاهو و تیم مذاکره‌کننده‌اش به توافق نرسید».

الجزیره به نقل از این مقام حماس گزارش داد: «اظهارات دولت آمریکا خلاف حقیقت است و هدف آنها حمایت از مواضع اشغالگران است. ما محور فیلادلفیا، گذرگاه رفح و هر مکانی در غزه که در دست اسرائیل باقی بماند را رد می‌کنیم».

وی در ادامه اضافه کرد: «آنچه اشغالگران ادعا می‌کنند، هرگونه توافقی را از محتوای آن تهی می‌کند و ما با توافقی که به دنبال آن جنگ خواهد بود، موافقت نخواهیم کرد».

نظرات بینندگان