arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شد

مایباخ، زیرمجموعه لوکس مرسدس-بنز یک مدل اسپرت دونفره در هفته خودروی مانتری در کالیفرنیا رونمایی کرد. این ماشین سال آینده با نام SL 680 به بازار می‌آید. SL 680 براساس کلاس SL بنز ساخته می‌شود، اما مهندسان بنز آن را از SL بی‌صداتر و سواری‌اش را نرم‌تر کرده‌اند و ردیف عقب صندلی را هم برداشته‌اند. جلوپنجره هم تغییر کرده و شبیه به دیگر مدل‌های مایباخ خطوط عمودی دارد که با کروم آبکاری شده است. SL 680 در دو رنگ قرمز یا سفید و با کاپوت مشکی عرضه می‌شود، اما مشتریان می‌توانند ماشین را با هر رنگی که بخواهند سفارش دهند. روی کاپوت هم یک نوار کروم کشیده شده و قاب شیشه جلو هم با کروم آبکاری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این هفته در جهان خودرو: مدل جدید بنز که بدنه‌اش با اقتباس از کیف‌های چرمی لوکس طراحی شده، رونمایی ارزان‌ترین مدل لامبورگینی در کالیفرنیا، ماشین الکتریکی چینی که رکورد سرعت شارژ باتری را شکسته و افزایش سرمایه‌گذاری عربستان در خودروساز لوکس آمریکایی.
 
مایباخ دونفره
 
مایباخ، زیرمجموعه لوکس مرسدس-بنز یک مدل اسپرت دونفره در هفته خودروی مانتری در کالیفرنیا رونمایی کرد. این ماشین سال آینده با نام SL 680 به بازار می‌آید.
 
SL 680 براساس کلاس SL بنز ساخته می‌شود، اما مهندسان بنز آن را از SL بی‌صداتر و سواری‌اش را نرم‌تر کرده‌اند و ردیف عقب صندلی را هم برداشته‌اند. جلوپنجره هم تغییر کرده و شبیه به دیگر مدل‌های مایباخ خطوط عمودی دارد که با کروم آبکاری شده است.
 
SL 680 در دو رنگ قرمز یا سفید و با کاپوت مشکی عرضه می‌شود، اما مشتریان می‌توانند ماشین را با هر رنگی که بخواهند سفارش دهند. روی کاپوت هم یک نوار کروم کشیده شده و قاب شیشه جلو هم با کروم آبکاری شده است.
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدمایباخ SL 680 به صورت استاندارد در دو رنگ قرمز یا سفید ساخته می‌شود
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدمایباخ SL 680 موتور هشت سیلندر توربو با قدرت ۵۸۵ اسب بخار دارد
 
کاپوت و سقف SL 680 با اقتباس از طراحی کیف‌های چرمی لوکس با تعداد زیادی آرم مایباخ تزیین شده است. نشان مایباخ در جاهای دیگر ماشین از جمله درها و صندلی‌ها هم دیده می‌شود. تودوزی ماشین چرم بسیار مرغوب سفید است و صندلی‌ها هم از مدل‌های معمولی مرسدس-بنز راحت‌تر است.
 
SL 680 موتور هشت سیلندر توربو با قدرت ۵۸۵ اسب بخار دارد. حداکثر سرعت ماشین به ۲۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۴.۱ ثانیه است.
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدکاپوت و سقف با تعداد زیادی آرم مایباخ تزیین شده است
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدتودوزی مایباخ SL 680 با چرم سفید مرغوب ساخته شده است
 
مایباخ قیمت ماشین را هنوز اعلام نکرده، اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند ۲۵۰ هزار دلار به بالا باشد. مایباخ همزمان با عرضه این ماشین، تعدادی لباس و کیف هم که با الهام از SL 680 طراحی شده‌اند در فروشگاه‌هایش خواهد فروخت.
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدهمزمان با عرضه ماشین یک سری لباس و کیف هم که با الهام از SL 680 طراحی شده فروخته خواهد شد
 
مرسدس-بنز از سال ۲۰۰۲ تاکنون با مدل‌های مایباخ با محصولات رولزرویس و بنتلی رقابت می‌کند. مایباخ ابتدا مدل‌های منحصر به خود را تولید می‌کرد، اما فروش کم باعث شد تا بنز در سال ۲۰۱۳ تولید مایباخ را متوقف کند.
 
بنز پس از وقفه‌ای دو ساله زیرمجموعه مایباخ را دوباره به محصولاتش اضافه کرد، اما این بار مدل‌های بنز با امکانات سفارشی و لوکس‌تر با نام مایباخ به بازار عرضه شد.
 
مایباخ در حال حاضر دو شاسی‌بلند بزرگ و یک لیموزین در محصولاتش دارد و SL 680 چهارمین مدل این زیرمجموعه مرسدس-بنز است.
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدلامبورگینی تمراریو در مراسمی در هفته خودروی مانتری در آمریکا رونمایی شد
 
لامبورگینی «بی پروا»
 
لامبورگینی در هفته خودروی مانتری از مدل جدیدش به نام تمراریو (Temerario) رونمایی کرد. تمراریو، ارزان‌ترین مدل این خودروساز ایتالیایی است و از سال آینده جانشین مدل اوراکان خواهد شد.
 
لامبورگینی به رسم همیشه برای نامیدن مدل‌های جدیدش از نام گاوهای مشهور مسابقات گاوبازی استفاده کرده است. تمراریو که در زبان اسپانیایی و ایتالیایی به معنی بی‌پروا است نام گاوی است که در مسابقات گاوبازی در سال ۱۸۷۵ به شهرت رسید.
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شد
تمراریو به جای موتور ده سیلندر اوراکان از یک سیستم هیبرید-الکتریکی نیرو می‌گیرد که شامل یک موتور هشت سیلندر و سه موتور الکتریکی است. مجموع این قوای محرکه ۹۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و این نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. حداکثر سرعت تمراریو ۳۴۳ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲.۷ ثانیه است.
 
ظاهر ماشین با فرم نوک تیز و چراغ‌های جلوی باریک در عین جدید بودن به الگوی همیشگی لامبورگینی وفادار است. میتیا بورکت، مدیر طراحی لامبورگینی می‌گوید ماشین را طوری طراحی کرده که حتی از آسمان هم می‌شود تشخیص داد که یک لامبورگینی است.
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدمجموع موتورهای الکتریکی و بنزینی لامبورگینی تمراریو ۹۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند
 
اتاق تمراریو از اوراکان جادارتر است و لامبورگینی می‌گوید رانندگان با قد دو متر هم می‌توانند با کلاه ایمنی به راحتی در ماشین بنشینند. صندلی‌ها همچنین به سیستم گرم‌کن و خنک‌کن مجهز شده‌اند و علاوه بر نمایشگر وسط داشبورد، می‌توان یک نمایشگر هم برای سرنشین کنار راننده سفارش داد.
 
قیمت پایه تمراریو هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۵۰ هزار دلار باشد. لامبورگینی در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار رکورد فروش بالای ده هزار دستگاه در سال را ثبت کرد و ده هزار و ۱۱۲ دستگاه ماشین فروخت. این کارخانه می‌گوید امسال فروشش بیشتر هم خواهد شد.
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدلامبورگینی می‌گوید اتاق مدل تمراریو از مدل قبلی کارخانه جادار تر است
 
تمراریو آخرین مدل لامبورگینی است که به قوای محرکه هیبرید-الکتریکی مجهز می‌شود. این کارخانه پیش از این مدل‌های روئولتو (revuelto) و اوروس را هم با این سیستم مجهز کرده است. لامبورگینی می‌گوید با این کار توانسته میزان تولید دی‌اکسید کربن مدل‌هایش را تا حد زیادی کاهش دهد و همزمان توانایی فنی این مدل‌ها را حفظ کند. اولین مدل کاملا الکتریکی لامبورگینی در سال ۲۰۲۸ به بازار خواهد آمد.
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدفروش مدل جدید زیکر ۰۰۷ این هفته در چین آغاز می‌شود
 
رکورد شارژ سریع
 
زیکر، خودروساز چینی می‌گوید باتری مدل‌‌های جدیدش سریع‌تر از هر ماشین الکتریکی دیگر بازار شارژ می‌شود. به گفته این کارخانه این باتری‌ با یک شارژر خیلی سریع در ده دقیقه و سی ثانیه از ده درصد تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.
 
زیکر می‌گوید سرعت شارژ این باتری در هوای تا منهای ده درجه هم بالا است و شارژ تا ۸۰ درصد حدود نیم ساعت طول می‌کشد.
 
زمانی طولانی شارژ باتری یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده مشتریان در خرید ماشین‌های الکتریکی تردید کنند. تسلا با ساخت شبکه‌ای اختصاصی از شارژر‌های سریع در آمریکا و اروپا توانست بسیاری را به خرید محصولاتش ترغیب کند.
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدزیکر می‌خواهد محصولاتش را به اروپا، آمریکای لاتین و چند بازار در آسیا صادر کند
 
با افزایش رقابت در بازار ماشین‌های الکتریکی، مخصوصا در چین، کاهش زمان شارژ باتری‌ها به یکی از نبردهای اصلی بین خودروسازان تبدیل شده است. تو لی، مدیر شرکت مشاوره «سینو اتو اینسایت» در این باره به بی‌بی‌سی گفت: «در رقابت شدید در بازار چین بعضی شرکت‌ها مثل BYD می‌خواهند با کاهش قیمت فروش خود را بیشتر کنند و شرکت‌هایی مانند زیکر و نیو تلاش می‌کنند با کاهش زمان شارژ مشتری جلب کنند.»
 
زیکر از این باتری‌ در مدل ۰۰۷ استفاده کرده که از این هفته در چین به بازار می‌آید. قیمت پایه ماشین ۲۰۹ هزار و ۹۰۰ یوان (۲۹ هزار و ۳۰۰ دلار) است و گران‌ترین مدل حدود ۴۰ هزار دلار قیمت دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سریع‌ترین مدل ۲.۸ ثانیه است.
 
زیکر زیرمجموعه خودروسازی جیلی است که ماشین‌های الکتریکی لوکس می‌سازد. جیلی علاوه بر زیکر شرکت‌های لینک‌اند‌کو، ولوو، پل‌استار و لوتوس را هم در زیرمجموعه خود دارد.
 
زیکر می‌گوید از زمان تاسیس در سال ۲۰۲۱ تاکنون سیصد هزار دستگاه ماشین فروخته است. این شرکت قصد دارد محصولاتش را به اروپا، آمریکای لاتین و چند بازار در آسیا هم صادر کند.
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدلوسید در حال حاضر یک سدان الکتریکی لوکس تولید می‌کند
 
پول بیشتر برای لوسید
 
عربستان سعودی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه تازه در اختیار لوسید موتورز، خودروساز آمریکایی قرار داد. با این سرمایه‌گذاری تازه مجموع سرمایه‌گذاری عربستان در لوسید به حدود ۸ میلیارد دلار می‌رسد.
 
لوسید در حال حاضر یک سدان الکتریکی لوکس ۷۵ هزار دلاری به نام ایر (Air) تولید می‌کند. این شرکت مانند بقیه خودروسازان الکتریکی جهان با چالش کاهش مشتری روبرو شده و قیمت سهامش تا حد زیادی کاهش یافته است. لوسید قصد دارد تا پایان امسال یک شاسی‌بلند ۸۰ هزار دلاری به نام گرویتی (Gravity) به محصولاتش اضافه کند و امیدوار است با آن خریداران بیشتری جلب کند.
 
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدلوسید به زودی یک شاسی‌بلند الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد
 
لوسید در سه ماه دوم سال جاری میلادی نزدیک به دو هزار و ۴۰۰ ماشین فروخت و پیش‌بینی کرده که کل فروش امسال به ۹ هزار دستگاه ماشین برسد. برای مقایسه، تسلا در سه ماه دوم سال جاری میلادی ۴۴۳ هزار و ۹۵۶ دستگاه ماشین فروخت.
 
صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی شصت درصد سهام لوسید را در اختیار دارد. قرار است مدل بعدی لوسید که یک ماشین ارزان‌تر‌ است در کارخانه‌ای در عربستان تولید شود. این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال در حال ساخت است و لوسید امیدوار است تولید ماشین در آن از سال ۲۰۲۶ آغاز شود.
 
منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان