arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

طلای شگفت‌انگیز والیبال برای خولیو ولاسکو!

فینال والیبال زنان در المپیک با پیروزی مقتدرانه شاگردان خولیو ولاسیکو به پایان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 آتزوری تاریخ را از نو نوشت. این آخرین جمله گزارشگر ایتالیایی بود که او هم از این پیروزی شگفت‌انگیز برابر تیم ملی آمریکا به هیجان آمده بود و مدح و ثنای تیم خولیو ولاسکو را می‌گفت، تیمی که تنها یک ست را در المپیک واگذار کرد و با شایستگی بر سکوی نخست ایستاد.

البته از همان شروع انتظار می‌رفت که ایتالیا در این بازی به پیروزی برسد. با درخشش اگونو آنها در ست اول 10-5 جلو افتادند و با حفظ این اختلاف امتیاز به آمار 25-18 رسیدند تا آمریکا با ناامیدی پای به ست دوم بگذارد.

در ست دوم این آمریکا بود که سریع‌تر از حریف خود به امتیاز هشت و وقت استراحت فنی رسید. اما چهار امتیاز متوالی توسط دانسی و سیه‌لا باعث شد تا ایتالیا 10-8 از حریف خود پیش بیفتد. دو دفاع عالی و البته سرویس‌های فوق‌العاده که ورق را در ست دوم برای آتزوری عوض کردند.

ایتالیا در ادامه نیز شرایط را به سود خود تغییر داد و به سادگی و با نتیجه 25-20 موفق شد حریف را شکست دهد. ستاره این تیم پائولو اگونو بود که در ست دوم نیز پنج امتیاز به دست آورد.

2066768

همه در سالن انتظار داشتند آمریکا حداقل ست سوم را پایاپای پیش بیاید، اما مقاومت آنها تنها تا امتیاز ششم ادامه داشت و در ادامه سه امتیاز متوالی با سرویس‌های فوق‌العاده آلسیا اورئو باعث شد تا ایتالیا 9-6 از حریف خود پیش بیفتد. سرمربی آمریکا در این لحظه با اعلام وقت استراحت، سعی کرد تا در بازی وقفه بیاندازد اما حتی این تایم اوت نیز تاثیری در روند بازی نداشت و آلسیا سه امتیاز دیگر را با سرویس‌های فوق‌العاده خود گرفت.

پس از این شش امتیاز متوالی دیگر نتیجه بازی مشخص به نظر می‌رسید. زنان آمریکا که رویای این را داشتند تا در فینال والیبال زنان طلا را بگیرند و کاروان کشورشان را به صدر جدول برسانند، به سادگی هرچه تمام‌تر بازی نهایی را به شاگردان ولاسکو واگذار کردند. نتیجه ست سوم: 17-25.

آتزوری روی شانه‌های فاطیمه سیلا، اگونو اوگچی، آلسیا اورئو موفق شد فینال را به بهترین شکل ممکن خاتمه دهد. آنها در دیداری یک طرفه و در زمان حدود یک ساعت توانستند تیم قدرتمند آمریکا که در 2020 توکیو عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، زمین گیر کنند و مدال طلا را به دست بیاورند.

حالا این ناکامی بزرگ آمریکا به دست ایتالیا می‌تواند چین را قهرمان جدول توزیع مدال المپیک کند؛ چه طلای باشکوهی برای خولیو ولاسکو.

نظرات بینندگان