arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

خنده‌دارترین اتفاقات المپیک: ساروی چه کار کردی!

المپیک فقط صحنه‌های بزرگ قهرمانی برای ثبت در تاریخ نیست. در بزرگترین رویداد جهان اتفاقاتی مضحک حتی برای شماره یک‌های دنیا هم رخ می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در المپیک 2024 پاریس که ورزشکاران برای کسب 329 مدال طلا در 32 رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، شاهد اتفاقاتی جالب و بعضا خنده‌دار نیز بوده ایم.

از اسکی روی آب شروع می‌کنیم

در مسابقه اسکی روی آب بانوان که چهار روز پیش در شهر مارسی فرانسه برگزار شد، ورزشکاران هلندی مرتکب اشتباه مضحکی شدند.

زوج هلندی متشکل از اودیل فن آنهولت و آنت دوتز در مسابقه نهایی تصور اشتباهی درباره مسیر داشتند و مجبور شدند قبل از اینکه حتی از خط پایان عبور کنند توقف کنند.

2064500

به گزارش آسوشیتدپرس، فن آنهولت و دوتز فکر می‌کردند که از خط پایان عبور کرده‌اند و برای تماشای عملکرد سایر ورزشکاران، مسابقه را متوقف کردند.

فن آنهولت در مصاحبه‌ای پس از مسابقه اعتراف کرد: «ما فکر می‌کردیم که قطعاً از خط پایان عبور کرده‌ایم، اما از آنجایی که هیچ سیگنالی وجود نداشت، تصور کردیم مشکلی وجود دارد.»

تیم سوئد و ایتالیا که عقب بودند با سبقت از تیم هلند در رده‌های اول و دوم از خط پایان عبور کردند و گروه هلندی که با تاخیر مسابقه را ادامه داد به مقام سوم رسید.

خوشبختانه در این رویداد با جمع کردن نتایج ۱۲ مسابقه قبلی و مسابقه آن روز، مدال طلا به تیمی که بهترین عملکرد را داشته باشد اهدا می‌شود، بنابراین تیم فن آنهولت و دوتز از کسب مدال طلا دور نماند. اگر در مسابقه روز پایانی به رتبه چهارم سقوط می‌کردند، مدال طلا را به سوئد می‌دادند.

اتفاق سرگیجه‌آور در اسب‌سواری

در طول مسابقه انفرادی اسب‌سواری که دیروز در کاخ ورسای برگزار شد، یک تصادف سرگیجه‌آور رخ داد که در آن شماره یک جهان، هنریک آکرمن (سوئد) از اسب خود به پایین افتاد.

در این ویدئو، اسب آکرمن، کینگ ادوارد، از مانعی می‌گذرد، سپس آکرمن را به زمین پرت می‌کند و در جهت مخالف حرکت می‌کند.

2064499

آکرمن، دارنده مدال طلای المپیک 2021 توکیو، محروم شد، اما خوشبختانه از جای خود بلند شد و بدون هیچ آسیب جدی ورزشگاه را ترک کرد.

مفسریورو اسپورت، ریچارد وان، گفت: «دیروز اتفاقی غیر قابل باور رخ داد، اما امروز او از دوبل بزرگ عبور کرد و به‌خوبی از گودال گذشت، این یک موقعیت ناگهانی و غیرمنتظره بود.»

مصدومیت بعد از کسب مدال

عادل عثمانوف (مولداوی) که در وزن 73 کیلوگرم جودوی مردان شرکت کرده بود، پس از کسب مدال برنز، به دلیل شادی زیاد دچار مصدومیت شد.

او گفت در حالی که زانو زده بود و به شدت بازوی راست خود را می‌چرخاند، شروع به احساس درد شدید در شانه خود کرد.

عثمانوف گفت: «به من توصیه شد که جراحی کنم زیرا کتف من قبل از المپیک در وضعیت بدی قرار داشت.» 

2064508

رنج ادامه‌دار داوران

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند، محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه مقتدرانه ۱۰ بر یک و با امتیاز عالی جوزف راو از آمریکا را شکست داد. او در دور هم به راحتی و با نتیجه ۸ بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. در جریان این جدال، ساروی در یک صحنه حریف و داور زن را با هم نقش بر زمین کرد تا یکی از اتفاقات جالب بازی‌ها رقم بخورد. اتفاق خاصی برای داور رخ نداد و او از جای خود بلند شد و کمی بعد ساروی را به عنوان برنده معرفی کرد.

در جریان مسابقه راگبی بین اروگوئه و کنیا در 25 جولای، متئو ویناس از اروگوئه روی یک بازیکن کنیایی تکل زد ولی در نهایت پای داور را مصدوم کرد.

همچنین در دیدار نیمه نهایی فوتبال مردان اسپانیا و مراکش که در روز چهارم برگزار شد، مارک پوویل مدافع اسپانیایی در دقیقه 15 نیمه اول با ایلزیز تانتاشف داور ازبکستانی برخورد و او را مصدوم کرد. در نهایت گلن نایبرگ (سوئد) جای داور را گرفت.

2064498

در تاهیتی، جایی که یک مسابقه موج‌سواری برگزار می‌شد، یک اتفاق به «حذف داور» منجر شد.

این جنجال زمانی آغاز شد که عکسی از بنجامین لاو داور استرالیایی در حال معاشرت با کادر مربیگری و ورزشکاران استرالیایی در جریان بازی‌های المپیک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

سپس انجمن بین‌المللی موج‌سواری اعلام کرد این داور از مسابقات کنار گذاشته شده است.

نظرات بینندگان