arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

روسیه آتش‌سوزی ناشی از حمله پهپادی اوکراین به یک انبار نفتی خود را مهار کرد

مقامات روسیه روز سه‌شنبه ۹ مرداد گفتند که آتش‌سوزی ناشی از حمله پهپادی اوکراین به یک انبار نفتی در منطقه «کورسک» را مهار کرده‌اند. این حمله دو روز پیش انجام شد و به گفته فرماندار کورسک، خسارات عمده‌ای به این انبار نفتی وارد کرد، ولی تلفاتی نداشت. در همین حال، پهپاد‌های اوکراینی روز سه‌شنبه مناطق دیگری در منطقه «بلگورود» روسیه در امتداد در مرز با اوکراین را هدف قرار دادند. فرماندار بلگورود ضمن تأیید این حملات گفت که به چند خانه و مرکز کشاورزی خساراتی وارد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات روسیه روز سه‌شنبه ۹ مرداد گفتند که آتش‌سوزی ناشی از حمله پهپادی اوکراین به یک انبار نفتی در منطقه «کورسک» را مهار کرده‌اند. این حمله دو روز پیش انجام شد و به گفته فرماندار کورسک، خسارات عمده‌ای به این انبار نفتی وارد کرد ولی تلفاتی نداشت.
 
در همین حال، پهپادهای اوکراینی روز سه‌شنبه مناطق دیگری در منطقه «بلگورود» روسیه در امتداد در مرز با اوکراین را هدف قرار دادند. فرماندار بلگورود ضمن تأیید این حملات گفت که به چند خانه و مرکز کشاورزی خساراتی وارد شده است.
 
از سوی دیگر، ارتش اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور هفت پهپاد شناسایی روسیه را سرنگون کرده است.
 
در تحولی دیگر، روسیه می‌گوید نیروهایش کنترل شهرک «پیودنه» در منطقه «دونتسک» در شرق اوکراین را به دست گرفتند.
 
پیودنه، که روسیه آن را با نام قدیم در دوران اتحاد شوروی سابق، یعنی «لنینسکوئه» می‌شناسد، در مجاورت «تورتسک»، شهری با معدن ذغال سنگ، در نزدیکی خط مقدم جبهه‌‌ای قرار دارد که تهاجم نظامی جدید مسکو از آن آغاز شده است.
 
مقامات اوکراین جمعیت پیودنه در پیش از جنگ را حدود ۱۴۰۰ تن و تورتسک را حدود ۳۰ هزار تن اعلام کرده بودند. کی‌یف هنوز درباره ادعای روسیه درباره تصرف این شهرک اظهارنظر نکرده است.
 
این شهرک‌ از هنگامی که نیروهای تحت حمایت روسیه ۱۰ سال پیش بخش‌هایی از منطقه دونتسک، از جمله شهر «هورلیوکا» را تصرف کردند، در نزدیک مواضع ارتش روسیه پیش و پس از تهاجم این کشور در ۵ اسفند ۱۴۰۰ قرار گرفته‌اند.
 
مسکو تلاش می‌کند تا با تصرف تورتسک، کنترل خود بر منطقه دونتسک را تثبیت کند. در این ارتباط، نیروهای روسیه به سمت «پوکروفسک»، یک مرکز حمل و نقل کلیدی اوکراین در حدود ۷۰ کیلومتری غرب تورتسک، در حال پیش‌روی هستند.
 
روسیه می‌گوید منطقه دونتسک را به همراه سه استان دیگر اوکراین ضمیمه خاک خود کرده، ولی کی‌یف متعهد به باز‌پس‌گیری این مناطق اشغالی است.
 
در تحولی دیگر، آمریکا می‌گوید که جت‌های جنگنده «اف-۱۶» ارسالی به اوکراین را با سلاح‌های پیشرفته مجهز می‌کند.
 
به گزارش «وال‌استریت ژورنال»، دولت جو بایدن جنگ‌افزارهای پیشرفته از جمله بمب و موشک در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تا در این هواپیماهای ساخت آمریکا استفاده کند.
 
دانمارک و هلند به زودی تعدادی از جت‌های جنگنده اف-۱۶ خود را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند و در ادامه بلژیک و نروژ هواپیماهای بیشتری را برای کی‌یف ارسال می‌کنند.
نظرات بینندگان