arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

پوست‌اندازی با چاشنی جذب ملی پوشان/ روح تازه در کالبد سپاهان

خرید‌های نقل‌و‌انتقالاتی این فصل سپاهان را شاید بتوان هدفمندترین و موفق‌ترین عملکرد طلایی‌پوشان در این زمینه طی چند سال اخیر دانست. به عبارتی ژوزه مورایس با جذب بازیکنان جوان و در عین حال مطرح و نام و اَشنا، توانست روحی تازه در کالبد این تیم دمیده و میانگین سنی سپاهان را تا حد جوان‌ترین تیم لیگ بیست‌وچهارم پایین بیاورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرهیختگان: خرید‌های نقل‌و‌انتقالاتی این فصل سپاهان را شاید بتوان هدفمندترین و موفق‌ترین عملکرد طلایی‌پوشان در این زمینه طی چند سال اخیر دانست. به عبارتی ژوزه مورایس با جذب بازیکنان جوان و در عین حال مطرح و نام و اَشنا، توانست روحی تازه در کالبد این تیم دمیده و میانگین سنی سپاهان را تا حد جوان‌ترین تیم لیگ بیست‌وچهارم پایین بیاورد.

در خط دفاع سپاهانی‌ها با خرید حزباوی، وحدت هنانوف، صالح حردانی و حسین گودرزی به طور کلی پوست‌اندازی کردند. حزباوی به عنوان یکی‌ از آینده‌دارترین بازیکنان حال حاضر آسیا قلب دفاع طلایی‌پوشان را بیمه می‌کند و گودرزی و حردانی ملی‌پوش نیز جالی خالی رضائیان و زکی‌پور را پر خواهند کرد. وحدت هنانوف تاجیک هم به عنوان آجار فرانسه‌ای چند پسته قطعا در ادامه مسیر سخت لیگ به کار مورایس خواهد آمد.

در خط حمله نیز خرید جواد آقایی‌پور، محمدمهدی محبی و مهمتر از همه هایجک یکی از چهره های شاخص نقل‌و‌انتقالات از پرسپولیس یعنی مهدی لیموچی، پازل تیم ژوزه مورایس تکمیل می‌کند. نکته جالب درباره خریدهای سپاهان اما آنجاست که از ۶ خرید ایرانی یاد شده، ۵ بازیکن هم‌اکنون پیراهن تیم ملی را به تن دارند یا در اردوهای اخیر ملی‌پوشان حاضر بوده‌اند. وحدت هنانوف تاجیکستانی نیز مهره بدون جانشین ترکیب تیم ملی این کشور محسوب می‌شود.

با این اوصاف و با توجه شرایط سنی خرید‌های سپاهان(تمامی این بازیکنان زیر ۲۵ سال سن دارند) ، می‌توان آینده‌ای درخشان و البته مخوف را برای این تیم تصور می‌شود. با وجود تغییرات زیاد ترکیب طلایی‌پوشان کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست و چهارم کمی دشوار و سخت از گذشته خواهد بود اما قطعا مسیر طی شده توسط مدیران و کادرفنی سپاهان با اندکی صبر و ملاحظه قطعا به سرانجامی خوشایند خواهد رسید.

نظرات بینندگان