arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

کناره‌گیری بایدن برای کامالا هریس، دموکرات‌ها و ترامپ چه معنایی دارد؟

جو بایدن روند انتخابات آمریکا را به کلی تغییر داده است. پس از هفته‌ها اصرار سرسختانه برای اینکه به عنوان نامزد دموکرات‌ها به رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه دهد، او تسلیم فشارها شد و از این رقابت کناره‌گیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی: جو بایدن روند انتخابات آمریکا را به کلی تغییر داده است. پس از هفته‌ها اصرار سرسختانه برای اینکه به عنوان نامزد دموکرات‌ها به رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه دهد، او تسلیم فشارها شد و از این رقابت کناره‌گیری کرد.
 
در اینجا بررسی می‌کنیم که این کناره‌گیری چه معنایی برای کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، دموکرات‌ها به طور کلی و برای دونالد ترامپ دارد.
 
هریس یک ریسک است، اما ریسکی است که بسیاری از دموکرات‌ها مایل به پذیرفتن آن هستند
 
بخت کامالا هریس برای نامزدی دموکرات‌ها با حمایت جو بایدن قوت فراوانی گرفته است.
 
بایدن از او حمایت کامل کرد و گفت که انتخاب خانم هریس به عنوان معاون رئیس‌جمهور در چهار سال پیش، بهترین تصمیمی بود که تا به حال گرفته است.
 
هریس در پاسخ گفت که از حمایت بایدن مفتخر است و هر کاری که ممکن است برای به دست آوردن این نامزدی انجام خواهد داد.
 
این احتمال وجود دارد که اکثر دموکرات‌ها در حمایت از معاون رئیس‌جمهور از رئیس‌جمهور بایدن تبعیت کنند تا در فاصله‌ای کمتر از یک ماه مانده به مجمع دموکرات‌ها از ادامه بلاتکلیفی جلوگیری کنند.
 
دلایلی عملی و سیاسی برای چنین کاری وجود دارد.
 
او در ردیف بعدی جانشینی بر اساس قانون اساسی قرار دارد. نادیده گرفتن بخت اولین زن سیاهپوست برای پیروزی در ریاست‌جمهوری برای وجهه حزب مضر است. علاوه بر این، او بلافاصله به حدود ۱۰۰ میلیون دلاری که کمپین تا به امروز جمع‌آوری کرده است، دسترسی خواهد داشت.
 
با این حال، خطراتی نیز وجود دارد. نظرسنجی‌های افکار عمومی نشان می‌دهد که محبوبیت هریس تقریباً به اندازه بایدن پایین است. او در مقایسه مستقیم با دونالد ترامپ، عملکردی مشابه بایدن دارد.
 
مسئله دوم این است که هریس در تصدی معاونت ریاست جمهوری دوران گاه متلاطمی داشته است. در اوایل دولت، مسئولیت رسیدگی به علل اصلی بحران مهاجرت در مرز ایالات متحده و مکزیک به او محول شد.
 
این چالش هراس‌آوری است و چند حرکت اشتباه و اظهاراتی نسنجیده او را آماج انتقاد کرد. او همچنین چهره اصلی دولت در زمینه حقوق سقط جنین بوده است که موضوعی است که در آن سهم مؤثرتری داشته است. اما آن برداشت‌های اولیه از او همچنان در ذهن‌ها مانده است.
 
در نهایت، و شاید مهم‌تر از همه، هریس پیش از این برای ریاست‌جمهوری تلاشی ناموفق داشته است. او در رقابت برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به مشکلاتی جدی خورد.
 
اگرچه او در اوایل به سرعت رشد کرد، ترکیبی از اشتباهات در مصاحبه‌ها، نداشتن اهداف تعریف‌شده روشن و مدیریت ضعیف کمپینش، باعث شد تا او قبل از اولین دوره مقدماتی کنار بکشد.
 
انتخاب هریس برای دموکرات‌ها یک خطر است، اما در حال حاضر، هیچ گزینه مطمئن دیگری وجود ندارد و مخاطرات - با احتمال پیروزی دونالد ترامپ - نمی‌تواند بیشتر از این باشد.
 
مجمع دموکرات‌ها ممکن است پر هرج و مرج و در عین حال جذاب باشد
 
در طول نیم قرن گذشته، گردهمایی‌های سیاسی به رویدادهای تا حدودی خسته‌کننده تبدیل شده‌اند. این‌که هر دقیقه این گردهمایی‌ها با دقت برای پخش تلویزیونی برنامه‌ریزی شده، آنها را به تبلیغات چند روزه طولانی برای نامزدی در ریاست‌جمهوری تبدیل کرده است.
 
گردهمایی هفته گذشته جمهوری‌خواهان قطعاً از این الگو پیروی کرد - حتی با سخنرانی طولانی و گهگاه پر سر و صدای دونالد ترامپ.
 
گردهمایی ماه آینده دموکرات‌ها در شیکاگو در حال شکل‌گیری بسیار، بسیار متفاوتی است. هر متن و برنامه‌ای که حزب و کارزار بایدن روی آن کار می‌کردند، کنار گذاشته شده است. حتی اگر تمامی حزب پشت سر هریس گرد هم بیاید، برنامه‌ریزی - و مدیریت - چگونگی انجام رویدادها در محل همایش چالش برانگیز خواهد بود.
 
اگر هریس نتواند حزب را متحد کند، این گردهمایی می‌تواند به یک کنفرانس سیاسی آزاد برای همه تبدیل شود و کاندیداهای مختلفی برای نامزدی در مقابل دوربین‌ها و پشت درهای بسته رقابت کنند.
 
چنین اتفاقی می‌تواند این گردهمایی را به تئاتر سیاسی جذابی تبدیل کند که زنده و غیرقابل پیش‌بینی‌ است و مردم آمریکا پیش از این هرگز شاهد چنین چیزی نبوده‌اند.
 
برای جمهوری‌خواهان، تأکید بر تضاد بین قوی و ضعیف دیگر معنایی نخواهد شد
 
گردهمایی امسال جمهوری‌خواهان، رویدادی بود که به دقت سازماندهی شده بود و بر جذاب‌ترین موارد دستور کار حزب تأکید می‌کرد و انتقادات را بر یک فرد، رئیس‌جمهور جو بایدن، متمرکز می‌کرد.
 
مشخص شد که جمهوری‌خواهان شخص اشتباهی را هدف گرفته بودند.
 
با انتشار خبر کناره‌گیری بایدن از کارزار انتخاباتی مجدد، راهبرد جمهوری‌خواهان به رهبری دونالد ترامپ کاملا مختل شده است.
 
جمهوری‌خواهان یک هفته تمام را صرف برنامه‌ریزی دقیق رویدادهایی کردند که بر ارزیابی اشتباه آن‌ها از آسیب‌پذیری‌های حریف دموکرات‌شان متمرکز بود.
 
کارزار آن‌ها قوت‌های نامزدشان و جان‌دار بودن او را با ورودی پر سر و صدا برای او برجسته کرد و پیش از آن حضور هالک هوگن، کشتی‌گیر سابق و دانا وایت، چهره قهرمانی یو اف سی و اجرای کید راک به هیجان ماجرا افزوده بود.
 
تلاش ها برای برجسته کردن ضعف فرضی آقای بایدن - و راهبرد جذب رأی‌دهندگان مرد جوان - به وضوح آشکار بود.
 
اما اکنون در هر سناریویی، نامزد دموکرات‌ها فردی بسیار جوان‌تر از رئیس‌جمهور خواهد بود.
 
استراتژی تقابل قوی در برابر ضعیف، علیه کامالا هریس یا یکی از فرمانداران دموکرات جوان‌تر که از آنها به عنوان جانشینان احتمالی بایدن نام برده می‌شود، نمی‌تواند به همان اندازه تأثیر داشته باشد.
 
اگر خانم هریس نامزد شود، انتظار داشته باشید که جمهوری‌خواهان او را به کاستی‌های فرضی دولت فعلی مرتبط کنند. ماه‌هاست که او را «تزار مرزی» نامیده‌اند.
 
اگرچه دادستان سابق به هیچ‌وجه بخشی از جناح مترقی حزب نیست، حملات قبلی جمهوری‌خواهان به او نشان می‌دهد که ممکن است به او برچسب «چپ رادیکال» نیز بزنند.
 
صرف‌نظر از اینکه نامزد چه کسی است، جمهوری‌خواهان احتمالا دموکرات‌ها را متهم می‌کنند که ضعف‌های مرتبط با سن بایدن را پنهان کرده و کشور را در معرض خطر قرار داده‌اند.
 
در این مرحله که تنها چند ماه باقی مانده تا اولین رأی برای ریاست‌جمهوری به صندوق انداخته شود، همه در بلاتکلیفی هستند.
نظرات بینندگان