arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۴۸

یادداشت‌های اسدالله علم: در اخبار بی بی سی امروز شنیدم که روس ها از منابع نفت رمیله در عراق به بصره لوله می کشند. جای تعجب شد که چه طور از [راه] سوریه به مدیترانه لوله نمی کشند، چون حکومت سوریه هم که بعثی و طرفدار آنهاست. معلوم می شود به سوریه چندان اطمینانی ندارند. البته برای ما لوله بصره بهتر است. چون به هر حال حمل نفت روسی از خلیج فارس به امنیت آن جا کمک می کند. همان فرمایش شاهنشاه است که دیروز نوشتم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۴۸: امروز هم به کارهای جاری گذشت. بعدازظهر حضور علیاحضرت ملکه پهلوی به اتفاق خانم علم شرفیاب شدم. پیره زن مقداری برای مرحوم قوام گریه کرد. فوق العاده زن با کاراکتری است. خدا عمرش بدهد. سر شب حضور شهبانو شرفیاب شدم. آن هم با خانم علم [بود]. خیلی اظهار مرحمت فرمودند و به زحمت جلوی گریه خودشان را گرفتند. به من فرمودند: ولیعهد باید برای افتتاح نمایشگاه نقاشی بچه ها به پاریس بروند (در خانه ایران). تشریفات ترتیب آن را بدهد... 
 
از اخبار جهان، فوت برتراند راسل فیلسوف شهیر انگلیسی است. او یکی از مردان بزرگ جهان بود. عالمی بزرگ، با روحی صوفیانه و بشردوستانه که همیشه جنگ و ستیز را محکوم می کرد. در سن ۹۶ سالگی مرد.
 
... در اخبار بی بی سی امروز شنیدم که روس ها از منابع نفت رمیله در عراق به بصره لوله می کشند. جای تعجب شد که چه طور از [راه] سوریه به مدیترانه لوله نمی کشند، چون حکومت سوریه هم که بعثی و طرفدار آنهاست. معلوم می شود به سوریه چندان اطمینانی ندارند. البته برای ما لوله بصره بهتر است. چون به هر حال حمل نفت روسی از خلیج فارس به امنیت آن جا کمک می کند. همان فرمایش شاهنشاه است که دیروز نوشتم.
نظرات بینندگان