arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

نتانیاهو می‌گوید شرایط برای آزادی گروگان‌ها فراهم شده است

نخست‌وزیر اسرائیل دوشنبه شب اول مرداد به خانواده شماری از گروگان‌های اسرائیلی که همراه خود به سفر واشنگتن برده است، گفت مذاکرات برای توافق گام به گام به پیش می‌رود و «امیدوار کننده» است. او افزود مصمم به بازگرداندن همه گروگان‌ها است و برای همین است که به حماس «فشار زیادی» وارد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، می‌گوید شرایط برای آزادی گروگان های اسرائیلی «فراهم شده است»
 
نخست‌وزیر اسرائیل دوشنبه شب اول مرداد به خانواده شماری از گروگان‌های اسرائیلی که همراه خود به سفر واشنگتن برده است، گفت مذاکرات برای توافق گام به گام به پیش می‌رود و «امیدوار کننده» است.
 
او افزود مصمم به بازگرداندن همه گروگان‌ها است و برای همین است که به حماس «فشار زیادی» وارد می‌کند.
 
نتانیاهو در این دیدار از مرگ دو گروگان دیگر اسرائیلی که خبر کشته شدن آن‌ها همزمان با آغاز سفر او به واشنگتن از سوی ارتش اسرائیل اعلام شد، ابراز تأسف کرد.
 
ارتش اسرائیل روز دوشنبه خبر داد بر اساس تحقیقات پیگیرانه به شواهد و اطلاعات متقنی دست یافته که حاکی از مرگ الکس دانتسیگ و یِگِو بوخشتاو است.
 
به گفته ارتش، دانتسیگ و بوخشتاو در خان یونس کشته شده‌اند. الکس دانتسیگ ۷۵ ساله یک مورخ سرشناس هولوکاست و یگو بوخشتاو ۳۴ ساله نوازنده گیتار و آهنگساز بود که همسرش نیز پس از حدود دو ماه در گروگان بودن توسط حماس آزاد شد.
 
اعلام خبر مرگ دو تن دیگر از گروگان‌ها خانواده سایر ربوده شدگان اسرائیلی را نسبت به سلامت جان عزیزان خود نگران کرده و به اعتراض‌ها در اسرائیل دامن زده است
 
نخست‌وزیر اسرائیل دوشنبه شب در واشنگتن ضمن ابراز امیدواری به نتیجه‌بخش بودن فشارها بر حماس برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی مدعی شد: «من به هیچ وجه حاضر نیستم از پیروزی بر حماس دست بکشم زیرا در آن صورت، از ناحیه تمامی محور شرارت ایران در خطر خواهیم بود».
نظرات بینندگان