arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۳۱ تیر ۱۳۸۰:‍ از مشاجره بر سر درگیرى‌هاى دو جناح، قوه قضاییه و متهمان در روزنامه‌ها تا بازداشت اطرافیان آیت‌الله منتظرى

خاطرات هاشمی رفسنجانی: در روزنامه‌ها، مشاجره بر سر درگيرى‌هاى دو جناح و قوه قضایيه و متهمان ادامه دارد و بازداشت اطرافيان آیت‌الله منتظرى، با نامه‌ها و مصاحبه‌هاى فرزندان ايشان، در رسانه‌هاى خارجى انعكاس وسيعى دارد. اختلاف رأى دو دادگاه تجديدنظر در پرونده [اکبر] گنجى هم مورد مشاجره است و دولت آمريكا از گنجى، در برنامه ويژه صداى آمريكا [VOA] حمايت كرده است.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۳۱ تیر ۱۳۸۰:‍ با معاونان مركز تحقيقات استراتژيك [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشتم. دربارة خصوصى‌سازى و منافع و ضررهاى احتمالى پيوستن به شانگهاى 5 مذاكره‌كرديم. آقاى [حسین] مهرپور، [حقوقدان و رییس هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسی]، گزارشى از اقدامات مقدماتى، براى تشكيل دادگاه محاكمه خارجى‌ها در مقابله به مثل عمل آمريكا داد. 
 
عصر هيأت امناى دانشگاه آزاد اسلامى جلسه داشت. ترازنامه مالى سال 1379 را تصويب كرديم. حدود 160 ميليارد تومان هزينه و همين مبلغ درآمد بوده است. شهريه سال آينده را 12 درصد بيشتر از سال‌جارى تصويب‌كرديم و چند واحد جديد و شرايط تأسيس واحد جديد تصويب شد. مقرر شد،آیين‌نامه‌اى براى انتقال دانشجويان، براى تسهيل مشكلات مردم در شهرستان‌ها تهيه شود.  
 
در روزنامه‌ها، مشاجره بر سر درگيرى‌هاى دو جناح و قوه قضایيه و متهمان ادامه دارد و بازداشت اطرافيان آیت‌الله منتظرى، با نامه‌ها و مصاحبه‌هاى فرزندان ايشان، در رسانه‌هاى خارجى انعكاس وسيعى دارد. اختلاف رأى دو دادگاه تجديدنظر در پرونده [اکبر] گنجى هم مورد مشاجره است و دولت آمريكا از گنجى، در برنامه ويژه صداى آمريكا [VOA] حمايت كرده است.  
 
سران گروه هشت، در بيانيه پايانى اجلاس جنوا، براعزام نيروهاى [حافظ] صلح [سازمان ملل] به فلسطين تأكيد كردند. در تظاهرات وسيع مردم عليه اجلاس، دو نفر كشته و 500 نفر رخمى شدند و با توجه به تكرار مخالفت‌هاى تُند مردمى، تصميم گرفتند اجلاس‌هاى بعدى را در شهرهاى كوچك منزوى برگزار كنند. 
 
در اندونزى، به دنبال وقوع دو انفجار در دو كليساى كاتوليك و اُرتدكس، ارتش اندونزى به خيابان‌ها آمد و در حقيقت براى حفاظت از اجلاس مجلس براى استيضاح و پيشگيرى از شورش طرفداران [عبدالرحمن] وحيد، [رییس‌جمهور اندونزی]؛ او در نطقى مردم را دعوت به آرامش‌كرده و در عين حال گفته است، اگر مخالفان حكومت را گرفتند، او مسئول نيست.
نظرات بینندگان