arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۳۱ تیر ۱۴۰۳؛ از درخواست خانواده سردار سلیمانی از پزشکیان درباره فضای مجازی تا شناسایی نخستین فرد مبتلا به تب دنگی در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

شناسایی نخستین فرد مبتلا به تب دنگی در تهران
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: نخستین مورد تب دنگی در تهران شناسایی شد که این فرد مسافر بوده است. 

علم الهدی: در قضیه برجام، بسیاری از آقایان با نرمش ذلیلانه وارد شدند
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در قضیه برجام واقعیت این است که بسیاری از آقایان با نرمش ذلیلانه وارد شدند و شما دیدید چه بلایایی ایجاد شد، چه سرمایه‌هایی از بین رفت، چه ذلتی برای ملت ما در دنیا پیش آمد. شاید آن روز اگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با افرادی تشکیل می‌شد که با قدرت این قضیه را مدیریت می‌کردند، کار به این جا نمی‌کشید. شما دیدید آخرش همه چیز را طوری هماهنگ کردند که کل فرآیند رسیدگی به چند دقیقه هم نکشید و کاری کردند یک لکه ننگی بر دامن سیاست خارجی کشور بماند. 

علیمی: خیال می‌کنند خدا کسی بجز آنها را هدایت نکرده
حمیدرضا علیمی، مداح منتقد با انتشار هشتگ «قوم متوهم»، خطاب به جریان رادیکال نوشت: «گرفتار قومی شده‌ایم که خیال می‌کنند خدا کسی بجز آنها را هدایت نکرده» 

۸۰ نفر در حمله هوایی اسرائیل به الحدیده یمن زخمی شدند
وزارت بهداشت یمن شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس آمار اولیه، ۸۰ نفر در حملات هوایی اسرائیل به شهر الحدیده زخمی شدند. در همین رابطه رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ۲۰ جنگندهاسرائیلی حامل صد‌ها تن مواد منفجره به الحدیده یمن حمله کردند. 

با تصمیم اسرائیل، مذاکرات اتش‌بس در غزه متوقف شد
مسئولان مصری که در قاهره، با هیأت مذاکره کننده اسرائیل دیدار کرده بودند، به طرف فلسطینی خبر دادند که مذاکرات با تصمیم این رژیم، متوقف شده است. 

۳۶ نماینده دموکرات کنگره خواستار کناره‌گیری بایدن از انتخابات شدند
تاکنون ۳۶ نماینده حزب دموکرات در کنگره آمریکا به طور رسمی خواستار کناره‌گیری جو بایدن رئیس جمهور این کشور از رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند. علاوه بر درخواست رسمی ۳۶ نماینده حزب دموکرات در کنگره آمریکا برای کناره‌گیری بایدن از انتخابات، بسیاری از چهره‌های شاخص این حزب نیز در رسانه‌ها نگرانی خود را به نامزدی بایدن اعلام کرده‌اند. 

پزشکیان: باید تولید را به دریا نزدیک کنیم
مسعود پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: باید تولید را از تهران بیرون ببریم، به دریا نزدیک کنیم، جایی که تامین آب و برق آن در آینده مشکل نباشد، محلی که ترانزیت مواد اولیه و صادرات محصولات با حداقل هزینه و زمان انجام شود. 

فاصله زمانی تا انتخابات آمریکا فرصت خوبی برای رفع تحریم‌ها است
علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «فاصله زمانی بیش از سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت خوبی است برای پیشبرد مسئله هسته‌ای و بلکه توافق هسته‌ای و ‎رفع تحریم‌ها، زیرا هم دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات تمایل به این موضوع دارند و هم دولت جدید ایران مصمم به رفع تحریم‌هاست.» 

پیرمرد‌های پرحاشیه سیاست برای اخذ سهم از دولت جدید در حال نبرد هستند
آذری جهرمی نوشت: اربعین حسینی نزدیک است…به زودی خیل مشتاقان حضرت اباعبدالله علیه السلام راهی زیارت اربعین شده و این رویداد بزرگ همزمان با استقرار دولت جدید خواهد بود. در میانه نبرد پیرمرد‌های پرحاشیه سیاست برای اخذ سهم از دولت، امیدوارم رئیس جمهور منتخب توجه ویژه‌ای به برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به این زوار عزیز داشته باشند. 

وزارت نفت: هیچکدام از نفتکش‌های آسیب‌دیده در ساحل سنگاپور ارتباطی به ایران نداشتند
حادثه برخورد دو نفتکش در نزدیکی ساحل سنگاپور در حالی رخ داده که برخی رسانه‌ها، محموله یکی از این نفتکش‌ها را دو میلیون بشکه نفت خام ایران اعلام کرده‌اند. وزارت نفت در قالب اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: هیچکدام از نفتکش‌های آسیب‌دیده مرتبط با ایران نبوده‌اند و هیچ یک نیز حامل نفت خام ایران نبودند. 

درخواست خانواده سردار سلیمانی از پزشکیان درباره فضای مجازی
خانواده شهید قاسم سلیمانی، با اشاره به امید ایجاد شده خواستار بهبود وضعیت معیشت مردم در دوره جدید شده و نقش فضای مجازی در توسعه کسب و کار مردم به‌خصوص جوانان را تعیین کننده دانستند و خواستار تسهیل استفاده آحاد جامعه از فضای مجازی شدند.  

نظرات بینندگان