arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۷ - ۲۹ تير ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۹ تیر ۱۴۰۳؛ از فراهم شدن امکان واردات خودرو با کد ملی تا دو هفته بسیار گرم پیش روی کشور و روایت یک تهیه‌کننده از ساخت ۳۴ فیلم بدون حجاب در سینمای ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
تمدید معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران
یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت واشنگتن بار دیگر معافیت تحریمی عراق را برای خرید برق از ایران تمدید کرد.
 
سازمان تشکل‌های دینی: حضور «بی‌حجاب‌ها» در دسته عزاداری برنامه‌ریزی شده بود
رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی از لغو مجوز هیأت کرجی که افراد بی‌حجاب در دسته عزاداری آن حضور پیدا کردند خبرداد و گفت: مسوول هیأت از سوی نهادهای انتظامی احضار شده است.
 
نامه اعتراضی ۵۰ نماینده درباره گرانی‌سازی‌های اخیر دولت سیزدهم
حسین صمصامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از سال گذشته تاکنون ۴۸۵ قلم کالای اساسی را از شمول تخصیص ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی خارج کرده است، گفت: متاسفانه این اقدام دولت باعث افزایش ۵۰درصدی قیمت کالاهای اساسی در کشور شده است.
 
باقری: هدف ما احیای برجام است؛ دنبال توافق جدیدی نیستیم
سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا از برجام کنار کشید و باعث شد توافق صدمه ببیند، گفت: ما هنوز عضو برجام هستیم و آمریکا هنوز نتوانسته به آن برگردد. هدفی که تعقیب می‌کنیم، احیای توافق سال ۲۰۱۵ است و ما به دنبال توافق جدیدی نیستیم.
 
مردم با کد ملی می‌توانند یک خودروی شخصی وارد کنند
 معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، گفت: مردم با کد ملی می‌توانند برای نیاز شخصی خودرو وارد کنند. در ابتدای کار با توجه به شرایط تامین ارز یک دستگاه خودرو برای هر نفر اجازه داده شده است.
 
دو هفته بسیار گرم، پیش روی کشور است
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: دو هفته بسیار گرم در پیش داریم که حتما مصرف به شدت افزایش پیدا می‌کند. انشالله با همکاری مردم و کاهش مصرف، بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم.
 
روایت روحانی از پایان جنگ: هاشمی گفت آماده‌ام آتش‌بس را اعلام کنم و محاکمه شوم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد» خاطراتش را از پایان جنگ تحمیلی و اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در ۲۷ تیر ۱۳۶۷ روایت کرده است. ناگفته‌هایی از نامه فرماندهان سپاه درباره امکانات جنگ و نامه دولت موسوی درباره بودجه کشور؛ پیشنهاد هاشمی رفسنجانی برای اعلام آتش‌بس و آمادگی برای محاکمه، موافقت امام با اعلام پایان جنگ و نقل‌قولی از حاج‌احمد خمینی در سال ۶۵ که «اگر به من باشد من حاضرم سوار هواپیما شوم بروم بغداد تمام کنم، ولی خب با من نیست.»
 
۳۴ فیلم بدون حجاب در سینمای ایران ساخته شده
هاشمی تهیه کننده گفت: ۳۴ فیلم ساخته شده بدون حجاب و بدون مجوز را داریم که به جشنواره‌های برلین و کن رفته‌اند. بالاخره اطلاعات بیرون آمده است و کسانی که آنجا بوده‌اند، دیده‌اند. من می‌خواهم بگویم فیلمسازی الان قابل کنترل نیست، می‌شود فیلم ساخت و کسی متوجه‌اش نباشد.
 
ادعای یک رسانه درباره هشدار خصوصی امریکا به ایران درخصوص فعالیت های هسته‌ای‌اش
اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود افزود: «ایالات متحده در این پیغام نگرانی جدی خود از فعالیتهای توسعه اتمی جمهوری اسلامی و تلاشهایش برای تولید سلاح هسته‌ای را ابراز کرده و خواستار توقف این اقدامات شده است.»
 
بایدن ممکن است تا آخر هفته از رقابت‌ها کناره‌گیری کند
اکسیوس امروز پنجشنبه گزارش داد که دموکرات‌های ارشد می‌گویند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است آخر هفته (تا یکشنبه آتی) تحت فشار رهبران حزب و دوستان نزدیکش از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.
 
فرود سخت هواپیما در فرودگاه کرمان
ساعاتی پیش یک فروند RJ100 شرکت هواپیمایی ماهان به رجیستر EP-MOG هنگام فرود در فرودگاه کرمان به دلایل نامشخص دچار فرود سخت (Hard landing) شد.احتمالا این هواپیما برخورد دُم به زمین شد که خوشبختانه به مسافرین آسیبی وارد نشد
نظرات بینندگان