arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

جزئیات سلاح عامل ترور نافرجام ترامپ

یک کارشناس نظامی آمریکایی گزارش داد که عامل ترور ترامپ از یک تفنگ تک تیرانداز AR-۱۵ که بسیار دقیق و نسبتا سبک وزن است استفاده کرده و ۸ گلوله به سوی رئیس جمهوری سابق شلیک کرده است. این کارشناس همچنین گفت: «این سلاح مشابه یک تفنگ تک تیرانداز نظامی M۴ است، زیرا قابلیت اصابت به اهداف در فواصل ۲۰۰ یارد (۱۸۲ متر) تا ۳۰۰ یارد (۲۷۴ متر) بدون دوربین دوچشمی و در فواصل دورتر را دارد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العربیه: یک کارشناس نظامی آمریکایی گزارش داد که عامل ترور ترامپ از یک تفنگ تک تیرانداز AR-15 که بسیار دقیق و نسبتا سبک وزن است استفاده کرده و 8 گلوله به سوی رئیس جمهوری سابق شلیک کرده است.
 
به گزارش شبکه «ای‌بی‌سی» این کارشناس همچنین گفت: «این سلاح مشابه یک تفنگ تک تیرانداز نظامی M4 است زیرا قابلیت اصابت به اهداف در فواصل 200 یارد (182 متر) تا 300 یارد (274 متر) بدون دوربین دوچشمی و در فواصل دورتر را دارد».
 
این منبع نظامی گفت، از اینکه ترامپ تنها از ناحیه گوش مجروح شد و گلوله‌ها به او اصابت نکرد، «تعجب» کرده است. زیرا رئیس جمهوری سابق از شنیدن صدای تند گلوله‌ها که از کنار او رد شده صحبت کرد.
 
تفنگ AR-15 چیست؟
در ایالات متحده، هیچ سلاحی گسترده تر از تفنگ تهاجمی AR-15 که در تیراندازی به اهداف متعدد وجود ندارد به طوری که به عنوان «تفنگ انتخابی برتر آمریکا» توصیف شده است
 
این تفنگ در دهه 1950 تولید و یکی از محبوب ترین سلاح ها در میان آمریکایی‌هاست که ده‌ها میلیون از آن در حال حاضر در گردش است.
 
بر اساس گزارش «بی بی سی»، برخی برآوردها نشان می‌دهد که از هر 20 آمریکایی، یک نفر این نوع تفنگ را دارد.
 
تاریخچه تفنگ (AR-15)
AR-15 اولین بار به عنوان یک تفنگ نیمه اتوماتیک برای غیرنظامیان در دهه 1950 توسط شرکت Armalite ساخته شد که بعدها AR نامیده شد.
 
در سال 1959، طرح تفنگ به شرکت دیگری به نام Colt فروخته شد که به سرعت آن را اصلاح کرد و یک نسخه نظامی کاملاً اتوماتیک به نام M-16 تولید کرد.
 
این سلاح در اواسط دهه 1960 و در مراحل اولیه جنگ ویتنام وارد خط مقدم ارتش ایالات متحده شد.
 
خرابی‌های مکرر این اسلحه
اگرچه این تفنگ در ابتدا به دلیل خرابی‌های مکرر مورد پسند نیروهای آمریکایی قرار نگرفت، اما در سال 1969، نسخه اصلاح شده (M16A1) به سلاح خدماتی استاندارد در ارتش ایالات متحده تبدیل شد.
نظرات بینندگان