arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۲۳ تير ۱۴۰۳

پایان پرونده تراژیک الک بالدوین: دادگاه پرونده قتل غیرعمد را مختومه اعلام کرد

قاضی دادگاهی که پرونده قتل غیرعمد توسط الک بالدوین را بررسی می‌کند با درخواست وکلای مدافع برای کنار گذاشتن این اتهام موافقت کرد و عملا پرونده علیه این هنرپیشه آمریکایی مختومه اعلام شد. آقای بالدوین به دلیل تیراندازی مرگبار در فیلم سینمایی زنگار در سال ۲۰۲۱ متهم به قتل غیرعمد فیلمبردار شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی‌بی‌سی: قاضی دادگاهی که پرونده قتل غیرعمد توسط الک بالدوین را بررسی می‌کند با درخواست وکلای مدافع برای کنار گذاشتن این اتهام موافقت کرد و عملا پرونده علیه این هنرپیشه آمریکایی مختومه اعلام شد.

آقای بالدوین به دلیل تیراندازی مرگبار در فیلم سینمایی زنگار در سال ۲۰۲۱ متهم به قتل غیرعمد فیلمبردار شده بود.

این بازیگر ۶۵ ساله قبل از شروع فیلمبرداری صحنه‌ای از فیلم زنگار «Rust» که یک فیلم در ژانر وسترن است، مشغول تمرین شلیک با یک تپانچه کلت ۴۵ بود، که این حادثه رخ داد.

در حین تمرین اسلحه شلیک کرد و یک گلوله به هالینا هاچینز ۴۲ ساله اصابت کرد و کارگردان جوئل سوزا نیز زخمی شد.

آقای بالدوین می‌گوید که ماشه را نکشیده و تنها اسلحه را مسلح کرده است.

پرونده در سومین روز برگزاری این محاکمه در سانتافه، در دادگاهی مختومه اعلام شد که تنها چند مایل با محل تیراندازی و فیلمبرداری فاصله دارد.

وکلای مدافع استدلال کرده‌اند پلیس و دادستان شواهدی از جمله چندین گلوله را پنهان کرده بودند که می‌توانست به تیراندازی در صحنه فیلمبرداری مرتبط باشد.

یکی از جنبه‌های کلیدی پرونده این است که چگونه گلوله واقعی به جای گلوله مشقی سر صحنه آمده است و وکلای آقای بالدوین تحقیقات و اشتباهات پلیس را در این زمینه زیر سوال بردند.

درخواست آن‌ها برای تبرئه مجموعه‌ای از وقایع قابل توجه را رقم زد؛ یکی از دو دادستان ویژه که مسئولیت پرونده را بر عهده داشت، استعفا داد و قاضی مری مارلو سامر، هیئت منصفه را برای استماع اظهارات چندین شاهد مرخص کرد.

وکیل آقای بالدوین گفت گلوله‌ها که می‌توانست مربوط به مرگ هاچینز باشد، در پرونده دیگری با شماره متفاوت ثبت شده بود.

دادستان‌ها استدلال کردند که گلوله‌ها به این پرونده مرتبط نبوده و با گلوله‌های یافت شده سر صحنه فیلم زنگار مطابقت ندارد. با این حال قاضی گفت که این شواهد باید در اختیار وکلای مدافع آقای بالدوین قرار می‌گرفت: «مخفی نگه داشتن این اطلاعات توسط دادستان عمدی و به قصد بوده است. برای دادگاه هیچ راهی برای درست کردن این اشتباه وجود ندارد.»

دادستان‌ها نمی‌توانند دوباره علیه بالدوین اتهام وارد کنند، زیرا قاضی این پرونده را مختومه اعلام کرده و حکم به سوءمحاکمه نداده است.

در حالی که قاضی دلایل مختومه اعلام کردن پرونده را در بیانیه‌ای طولانی توضیح می‌داد بغض الک بالدوین ترکید و شروع به گریستن کرد. همسرش هیلاریا با دست دهانش را پوشانده بود و سایر اعضای خانواده او نیز احساساتی شده بودند.

در پایان این بازیگر ابتدا وکلایش و سپس همسرش را که پشت سرش نشسته بود در آغوش گرفت. آن‌ها دست در دست با گذشتن از تونل خبرنگاران، بدون اینکه به سوالی پاسخ دهند سوار خودرویی سیاه رنگ شدند.

شواهد تازه روز پنجشنبه زمانی آشکار شد که یک تکنسین صحنه جرم به دادگاه گفت که مردی به نام تروی تسکه، یک افسر پلیس بازنشسته، گلوله‌هایی واقعی را تحویل داده است که می‌تواند مرتبط با پرونده باشد.

آقای تسکه دوست ناپدری هانا گوتیرز رید است. هانا مسئول اسلحه فیلم زنگار بود که اوایل امسال به قتل غیرعمد محکوم شد.

او با ست کنی در صحنه فیلمبرداری برای آوردن مهمات و ملزومات دیگر در این زمینه همکاری می‌کرد.

در سال ۲۰۲۳، دادستان‌های این پرونده اتهام قتل غیرعمد علیه آقای بالدوین را رد کردند و گفتند که شواهد جدیدی در اختیار دارند و به زمان بیشتری برای تحقیق نیاز دارند. آن‌ها دوباره این اتهام را در ژانویه مطرح کردند.

نظرات بینندگان