arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۲۳ تير ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۳ تیر ۱۴۰۳؛ از اولین حکم پزشکیان برای ظریف تا تشکیل پنج کارگروه برای چینش کابینه دولت چهاردهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 تا دینداری مردم درست نشود، اوضاع درست نخواهد شد
فلاحتی، امام جمعه رشتو عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این تفکر اشتباه هست که اگر اقتصاد درست شود مساله بی‌حجابی هم حل می‌شود، افزود: تا دینداری مردم درست نشود، این اوضاع درست نخواهد شد.   

علم الهدی: باید با قدرت جلوی حرام را گرفت
علم الهدی، امام جمعه مشهد تصریح کرد: این نمی شود که در مقابل همه این بی حجابی ها، معضلات و آسیب های اجتماعی بگوییم دستگاه ها کارشان تبیین و توجیه است. تبیین و توجیه کار من طلبه است. من باید تبیین و توجیه کنم. حاکمیت مکلف به اعمال اقتدار است. 

تشکیل پنج کارگروه برای چینش کابینه دولت چهاردهم
محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و فعال سیاسی اصلاح طلب درباره چیدمان کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: آقای پزشکیان برای چینش کابینه دولت خود دست به اقدام متفاوتی زده و پنج کار گروه تشکیل داده است. 

۴۰ تا ۵۰ درصد خائیز در آتش سوخت
 یک فعال محیط زیست گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از منطقه حفاظت شده خائیز در آتش سوخت. وی اظهار کرد: در آتش سوزی سال ۹۹ منطقه حفاظت شده پاییز به طور کامل حضور داشتم، اما حجم، آسیب‌ها و خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی بیشتر از آتش سوزی سال ۹۹ است. 

جلیلی بازهم زیر بار مناظره با زنگنه نرفت
سعید جلیلی در واکنش به افشاگری ملاقات با بابک زنجانی، ضمن رد این اظهارات گفت که نزدیک شدن به موعد اعلام رای دادگاه متخلفان موضوع کرنست، صداها را در این زمینه بلند کرده است. وی پیرامون دعوت به مناظره درباره کرنست افزود: در مورد کرسنت که من عرض کردم؛ جای متهم در دادگاه است نه در مناظره. جلیلی بیان کرد: اینها امروز نگران این هستند که مبارزه با فساد حداقل یک پشتوانه ۱۴ میلیونی پیدا کرده است اگر چه همه مردم ما در برابر فساد جدی هستند و آنها می‌ببیند وقتی این مباحث مطرح می‌شود ۱۴میلیون نفر از مردم اعتماد می‌کنند و رای می‌دهند، اینها میخواهند این اعتماد مردم را ضعیف کنند.

احمد خاتمی، خانم‌هایی که رعایت حجاب نمی‌کنند، کاری نکنند که فردای قیامت، شهدا نفرین‌شان کنند
سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: به خانم‌هایی که رعایت حجاب نمی‌کنند می‌گویم که یادشان باشد که با این صدها شهید طرف هستند؛ کاری نکنند که فردای قیامت گله آنها را داشته باشند و نفرین‌شان کنند چراکه نفرین شهدا زندگی‌شان را زیر و رو می‌کند و من این حرف را از سر علاقه می‌گویم؛ به همه آن‌هایی که رعایت حجاب نمی‌کنند می‌گویم که بیایید حسینی و کربلایی شویم حضرت زینب(س) نان و خرماها را در شهر کوفه پس زد اما چادر و روسری را از خانمی که آنها را آورد قبول کرد. 

گمانه‌زنی‌ها درباره مسئولیت آینده مخبر کذب است
کاوه اشتهاردی دستیار ویژه سرپرست ریاست‌جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: تمام اخبار و گمانه‌زنی‌هایی که طی روزهای گذشته در خصوص مسئولیت بعدی دکتر مخبر در رسانه‌ها منتشر شده نادرست است و ایشان در حال حاضر به عنوان سرپرست ریاست جمهوری، هیچ دغدغه‌ای جز انجام دقیق و با قوت امور دولت سیزدهم ندارند. 

رویترز: نفتکش توقیف شده توسط ایران آزاد شد
رویترز اعلام کرد نفتکش متعلق به شرکت شورون که بیش از یک سال پیش توسط ایران توقیف شده بود، در روز پنجشنبه رهسپار آب‌های بین‌المللی شده است. نفتکش ادونتیج سوئیت با پرچم جزایر مارشال در آوریل ۲۰۲۳ توسط نیرو‌های نظامی ایران در خلیج عمان به اتهام برخورد با یک قایق ایرانی توقیف شد. 

اولین حکم پزشکیان برای ظریف
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه اسبق، از سوی پزشکیان به عنوان رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم منصوب شد. 

باران کوثری ممنوع‌التصویر، ممنوع‌الخروج و ممنوع‌الپوستر است
جهانگیر کوثری تهیه‌کننده باسابقه سینما در حاشیه حضور در ویژه‌برنامه «یورو ۲۰۲۴» آپارت اسپرت، با اشاره به ساخت فیلم «رگ‌های آبی» درباره فروغ فرخ‌زاد گفت: من شخصا فیلم خود را در همان شرایط هم ساخته‌ام اما قطعا در دوران جدید، هم خودم و هم خانم بنی‌اعتماد حضور جدی‌تری در میدان خواهیم داشت. اینکه فیلم «رگ‌های آبی»‌ هنوز اکران نشده هم دلیلش ممنوع‌التصوری باران است. باران کوثری امروز علاوه‌بر ممنوع‌التصویری، ممنوع‌الپوستر و ممنوع‌الخروج هم هست و به همین دلیل شخصا فیلم را به جشنواره تورنتو بردم و آنجا فیلم را اکران کردیم. با وجود همه این محدودیت‌ها همین فیلم را هم در آینده اکران خواهیم کرد.

 

نظرات بینندگان