arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۱۷ تير ۱۴۰۳

نوبت دوم کنکور، ۲۱ و ۲۲ تیر / کارت ورود به جلسه امروز منتشر می‌شود / ۶۳ درصد داوطلبان دختر هستند / جولن‌ترین داوطلب متولد ۱۳۸۸ وپیرترین آنها متولد سال ۱۳۱۸ است

رئیس سازمان سنجش گفت: نوبت دوم کنکور سراسری ۲۱ و ۲۲ تیر برگزار می‌شود و در این آزمون، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر ثبت نام کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: رئیس سازمان سنجش گفت: نوبت دوم کنکور سراسری ۲۱ و ۲۲ تیر برگزار می‌شود و در این آزمون، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر ثبت نام کرده‌اند.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان ملی سنجش در نشست خبری که امروز ۱۷ تیر ماه به مناسبت برگزاری آزمون سراسری دور دوم برگزار شد گفت: در آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر ثبت نام کرده که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند. در آزمون سراسری نوبت دوم ۶۳ درصد از ثبت نام کنندگان زن و ۳۷ درصد مرد هستند. 

۶۳ درصد داوطلبان زن هستند

پورعباس ادامه داد: در آزمون سراسری نوبت اول یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر ثبت نام کرده که ۷۲۹ هزار و ۶۶۶ نفر زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر زن هستند و در آزمون سراسری نوبت اول هم ۶۳ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان زن و ۳۷ درصد مرد بودند. 

کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری امروز منتشر می‌شود

وی ادامه داد: کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز منتشر می‌شود و داوطلبانی که علاوه بر گروه‌های آزمایشی اصلی در گروه‌های هنر یا زبان خارجی شرکت کرده اند باید دو کارت دریافت کنند.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهرستان و بخش مختلف کشور و در صبح و بعد از ظهر ۲۱ تیر و صبح ۲۲ تیرماه در گروه‌های آزمایشی پنجگانه برگزار خواهد شد.

اعلام جوان‌ترین و پیرترین داوطلب کنکور ۱۴۰۳

وی گفت: یک داوطلب متولد سال ۱۳۸۸ جوان‌ترین و یک داوطلب متولد سال ۱۳۱۸ از شهر شیراز پیرترین داوطلب در آزمون این نوبت است.

کنکور به‌تدریج حذف می‌شود

پورعباس در پابان با بیان اینکه به سمت اهمیت تعلیم و تربیت در مدارس می‌رویم گفت: کنکور به تدریج حذف می‌شود و روند تاثیر قطعی سوابق تحصیلی نیز افزایش می‌یابد و تا دو سال آینده به ۶۰ درصد در کل آزمون می‌رسد.

نظرات بینندگان