arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۷ - ۱۵ تير ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۵ تیر ۱۴۰۳؛ از درخواست‌ها برای صیانت از آرای مردم تا پخش شبنامه‌های تخریبی وسیع علیه پزشکیان در شهر‌های مختلف و واکنش یک مقام وزارت کشور به حضور منصوری در همایش دهیاران و استفاده زاکانی از هلیکوپتر دولتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
هشدار واعظی: افراد سر صندوق‌هایی که رای پزشکیان در آنها بالا بوده در حال تغییرند
واعظی گفت: شب گذشته از برخی استان‌ها خبر رسید که در حوزه‌هایی که دور اول، رای آقای پزشکیان بیشتر بوده، مسئولین صندوق‌ها را تغییر می‌دهند و این اتفاقاتی عجیب است.
 
پنج ادعای اقتصادی سعید جلیلی در مناظره اخیر که همه آنها غلط بود
سعید جلیلی در مناظره دوم نموداری را بالا گرفت و عنوان کرد که نرخ رشد نقدینگی در دولت شهید رییسی به نسبت آمار دولت روحانی به شکل قابل ملاحظه‌ای پایین آمد. اما این نمودار یک مشکل اساسی داشت.
 
احضار الناز شاکردوست به دادسرا به اتهام جریحه‌دار کردن عفت عمومی
دادسرای فرهنگ و رسانه به الناز شاکردوست اخطار داد که در جلسه رسیدگی پرونده اش حاضر شود.
 
رئیس ستاد جلیلی، نتایج نظرسنجی یک نهاد امنیتی را منتشر کرد
آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات در پاسخ به انتشار یک نظرسنجی توسط رئیس ستاد جلیلی نوشت: «برآورد دستگاه‌های امنیتی چگونه به دست شما رسیده است؟ مگر در مرخصی نیستید؟ ان شالله مردم با رای خودشان به این عملکرد‌های غیرقانونی خاتمه خواهند داد.»
 
علی ربیعی: در هیچ دوره‌ای دولت‌ها چنین آشکار در انتخابات دخالت نکردند
ربیعی در واکنش به به دخالت اعضای دولت فعلی در انتخابات نوشت: همه دوره‌های انتخابات را دنبال کرده‌ام. در هیچ دوره‌ای، دولتی‌ها در سطوح مختلف، چنین بی‌پروا و آشکار، در انتخابات دخالت نکرده‌اند. تازه‌واردان کم‌دانش، پر مدعا، و طلبکار از ملت که در سالهای اخیر در نظام اداری جا خوش کرده‌اند، برای ماندن دست و پا می‌زنند.
 
مخبر: با تمام توان از رای مردم صیانت خواهیم کرد
سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم مطمئن باشند که دولت با تمام توان از رای مردم صیانت خواهد کرد و تمام دستگاه‌های مسئول در این مطلب بسیج هستند و انشالله فردا شاهد یک حماسه دوباره از مردم باشیم.
 
واکنش یک مقام وزارت کشور به حضور منصوری در همایش دهیاران و استفاده زاکانی از هلیکوپتر دولتی
معاون اجرایی و حقوقی دفتر انتخابات وزارت کشور درباره شبهه پیش آمده در خصوص حضور رییس ستاد انتخاباتی جلیلی در همایش دهیاران گفت: در مورد این موضوع هم به فرمانداری تهران گفتیم که بررسی کنند، چون گزارشی آمده بود که باید بررسی کنیم که موضوع شرکت در این همایش چه بوده و باید ببینیم چه جوابی از فرمانداری می‌دهند.
 
تکذیب حمایت احمدی‌نژاد از جلیلی
کانال «دولت بهار» نوشت: همانطور که بارها تصریح و تاکید شده است دکتر احمدی نژاد در انتخابات پیش رو مطلقا و قطعا از هیچ فرد و هیچ جریانی حمایت نکرده و نخواهد کرد.
 
حمایت محتشمی پور همسر تاج زاده از پزشکیان
محتشمی‌پور گفته در تأملاتی که داشته به این نتیجه رسیده که به عنوان عضو جبهه اصلاحات و در پاسخ به عزیزانی که رای به آقای دکتر پزشکیان را به سود کشور و مردم می‌دانند، در انتخابات فردا شرکت و به آقای پزشکیان رأی خواهد داد. او درباره آقای تاج‌زاده هم گفت که همچنان در مورد این انتخابات سکوت کرده‌اند.
 
نتایج نظرسنجی ایسپا درباره پیشی گرفتن پزشکیان در انتخابات
نظرسنجی ایسپا در خصوص دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حکایت از پیشی‌گرفتن پزشکیان از جلیلی دارد.
 
پخش شبنامه های تخریبی وسیع علیه پزشکیان در شهرهای مختلف
مخاطبان «انتخاب» در شهر‌های مختلف می‌گویند شبنامه‌های علیه مسعود پزشکیان از جمله یزد، اصفهان و بجنورد پخش شده است.
 
درخواست رئیس جبهه اصلاحات از مخبر برای صیانت از آرای مردم
آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات نوشت: جناب آقای ‌مخبر، اخبار نگران‌کننده‌ای به گوش می‌رسد. شما باید از رأی مردم که به گفته رهبری‌ حق الناس⁩ است، صیانت کنید.جلو این دخالت‌های آشکار و پنهان را بگیرید.
 
رئیس ستاد پزشکیان: برای رفع تحریم‌ها با ترامپ مذاکره خواهیم کرد
رئیس ستاد پزشکیان درباره اینکه آیا در صورت بازگشت ترامپ به قدرت امکان رفع تحریم‌ها وجود دارد، بیان داشت که «اتفاقا با وجود ترامپ احتمال رفع تحریم‌ها بیشتر است و ترامپ تاجر است و ما هم خوب زبان تجارت را می‌فهمیم».
نظرات بینندگان