arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۷ - ۱۱ تير ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۱ تیر ۱۴۰۳؛ از حمله فیزیکی و آزار یک وکیل و خانواده اش به خاطر حمایت از پزشکیان تا طرح جدید تیم جلیلی علیه پزشکیان در روستاها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

طرح جدید تیم جلیلی علیه پزشکیان در روستاها
تیم سعید جلیلی که در ۲۰ سال گذشته مشغول شبکه سازی در سراسر کشور بوده، اکنون وارد فاز تازه‌ای برای جلوگیری از رای مردم به پزشکیان شده است. این جریان اخیرا با ارسال پیامک گسترده برای روحانیون و طلبه‌ها از آن‌ها برای اعزام به روستاها، مساجد و مناطق مختلف کشور دعوت کرده است.   

بهزاد نبوی: به همه در حال زنگ زدن هستم
بهزاد نبوی گفت: دفترچه تلفنم را برداشته‌ام و به همه در حال زنگ زدن و خواهش کردن برای رای به پزشکیان هستم. وی افزود: تلاش ما باید معطوف به ناامیدانی باشد که فکر می‌کنند تفاوتی بین کاندیدا‌ها نیست. 

سخنگوی دولت منکر اختلاس چای دبش شد!
سخنگوی دولت منکر اختلاس بودن چای دبش شد و گفت: چای دبش می گوید این میزان پول به این شرکت تخصیص پیدا کرده، ریالش هم گرفته شده. رفع تعهد ارزی است؛ یعنی نمی گوید این پول اختلاس شده، می گوید این دلارها باید اولویت بود میدادیم به کالای اساسی اما به این شرکت داده ایم پولش هم گرفته شده.

ظریف: جلیلی اگر رئیس جمهور شود، «خود سنگ خواهد بود»
ظریف تأکید کرد: جلیلی تا دیروز سنگ‌اندازی می‌کرد، اما اگر رئیس جمهور شود، خود سنگ خواهد بود. دولت پزشکیان سنگ اندازی نمی‌کند و جلوی آن هم را می‌گیرد. 

ورود طیب‌نیا به تیم پزشکیان
علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت اول روحانی از مسعود پزشکیان حمایت کرد. طیب نیا که به تازگی با پزشکیان دیدار کرده، قرار است به عنوان فرمانده اقتصادی پزشکیان نقش آفرینی کند. در دوران طیب نیا، تورم در ایران به هشت درصد رسید موضوعی که باعث شده از این اقتصاددان به عنوان یکی از موفق‌ترین وزرای اقتصادی پنحاه سال اخیر یاد شود.

رسایی از وقت مجلس برای حمله به پزشکیان و ظریف استفاده کرد
حمید رسایی ضمن حمله به ظریف و آذری جهرمی خطاب به پزشکیان تأکید کرد: حرف از آشتی ملی می‌زنی می‌گویی ما با کسی دعوا نداریم، عزیز من! این دعوا نیست این اعلام جنگ است. چرا توجه ندارید؟ 

سه تضمین پزشکیان، ظریف و آذری جهرمی
پزشکیان، ظریف و آذری جهرمی ۳ موضوع مهم، شامل ایستادن تمام قد در مقابل گشت های اجباری، فیلترینگ و فشارهای بیرونی را تضمین کردند. 

واکنش پزشکیان به شایعه «کناره گیری از مناظرات به دلیل بیماری»
مسعود پزشکیان در واکنش به شایعه کناره گیری او از مناظرات نوشت: من آمده ام پای مردم بایستم. بساط کاسبان تحریم و صاحبان ایده های تخیلی را بهم بزنم و به دروغگویی های زشت پایان دهم. 

حمله فیزیکی و آزار یک وکیل و خانواده اش به خاطر حمایت از پزشکیان؟
 روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند نفر ناشناس، برای یک وکیل دادگستری، ایجاد مزاحمت  کرده و در حضور خانواده با وی درگیر شدند. در خبرهای منتشر شده در رابطه با این موضوع ادعا شده است که به دلیل طرفداری وکیل مورد اشاره از یک نامزد خاص وی و خانواده‌اش مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. بابک محبوب علیلو دادستان مرکز آذربایجان شرقی اظهار کرد: فیلم منتشر شده در حال بررسی است و دستورات لازم برای پیگیری تمام ابعاد این موضوع صادر شده است.

طالبان پس از اطمینان از عدم حضور زنان در نشست دوحه شرکت کرد
پس از موافقت برگزارکنندگان با عدم حضور زنان، هیئتی به نمایندگی از حکومت طالبان در یک نشست دو روزه به رهبری سازمان ملل در مورد افغانستان در قطر شرکت کرد. این نشست که از روز یکشنبه دهم تیرماه آغاز شد، سومین گردهمایی تحت حمایت سازمان ملل متحد در مورد بحران افغانستان در دوحه، پایتخت قطر است. 

 

نظرات بینندگان