arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۰۹ تير ۱۴۰۳

یک منبع در حماس: پیام جدیدی از آمریکا دریافت کرده‌ایمپ / این پیام شامل اصلاحاتی جزئی در خصوص دو بند پیشنهاد آتش‌بس بایدن است

یک منبع در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) می‌گوید که این جنبش پیام جدیدی از آمریکا در خصوص تکمیل مذاکرات آتش‌بس دریافت کرده است. این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، جمعه، در گفت‌وگو با خبرگزاری جهان عرب (AWP) گفت این پیام که از طریق‌ میانجی‌ها به دست حماس رسیده، در خصوص مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرای اسرائیلی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: یک منبع در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) می‌گوید که این جنبش پیام جدیدی از آمریکا در خصوص تکمیل مذاکرات آتش‌بس دریافت کرده است.
 
این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، جمعه، در گفت‌وگو با خبرگزاری جهان عرب (AWP) گفت این پیام که از طریق‌ میانجی‌ها به دست حماس رسیده، در خصوص مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرای اسرائیلی است.
 
منبع یادشده در ادامه گفت که پیام آمریکا شامل اصلاحاتی جزئی در خصوص دو بند پیشنهاد آتش‌بس رئیس جمهور آمریکاست.
 
او همچنین گفت که تحرکات جدیدی از سوی میانجی‌ها برای بازگردانی مذاکرات آتش‌بس به نقطه شروع آغاز شده است.
 
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر طرحی سه‌مرحله‌ای برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرای اسرائیلی پیشنهاد کرده بود که حماس اصلاحات موردنظر خود در خصوص این طرح را به میانجی‌ها اعلام کرد.
 
با این حال، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل اعلام کرد که این رژیم تنها آماده توافق جزئی با حماس است تا بخشی از اسرای اسرائیلی آزاد شوند.
حماس در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که این سخنان تایید‌کننده مخالفت نتانیاهو با پیشهاد آتش‌بس آمریکاست.
نظرات بینندگان