arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه مارتین فریمن/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

مارتین فریمن، متولد شهر الدرشات همپشیر، جوان‌ترین فرزند در میان پنج فرزند خانواده اش است. والدینش فیلومنا (نوریس) و جفری فریمن، افسر نیروی دریایی، در دوران کودکی فریمن از هم جدا شدند و وقتی فریمن ده ساله بود، جفری در اثر حمله قلبی از دنیا رفت. فریمن در خانوادهٔ کاتولیک پروش یافته و در مدرسهٔ «سالسیان» شهر چرتسلی در ساری درس خوانده‌ است. با وجود مذهبی نبودن خانواده اش، مذهب تأثیر قابل توجهی بر او گذاشته‌است. در کودکی، فریمن از آسم رنج می‌برده و به خاطر عدم تعادل مجبور به انجام عمل جراحی روی استخوان رانش شده‌ است. قبل از اینکه برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ مطالعات رسانه‌ای به کالج بروکسلند برود، در مدرسهٔ کاردانی کاتولیک مشغول به تحصیل بوده‌است...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام : مارتین جان کریستوفر فریمن- Martin John C. Freeman

متولد : 8 سپتامبر 1971- الردشات، انگلستان

ملیت : بریتانیا

حرفه : بازیگر

سال فعالیت : 1997 تاکنون

قد : 169 سانتی‌متر

همسر : آماندا ابینگتون (۲۰۰۰–۲۰۱۶)

تعداد فرزند : 2

 

 

بیوگرافی

مارتین فریمن، متولد شهر الدرشات همپشیر، جوان‌ترین فرزند در میان پنج فرزند خانواده اش است. والدینش فیلومنا (نوریس) و جفری فریمن، افسر نیروی دریایی، در دوران کودکی فریمن از هم جدا شدند و وقتی فریمن ده ساله بود، جفری در اثر حمله قلبی از دنیا رفت. فریمن در خانوادهٔ کاتولیک پروش یافته و در مدرسهٔ «سالسیان» شهر چرتسلی در ساری درس خوانده‌ است. با وجود مذهبی نبودن خانواده اش، مذهب تأثیر قابل توجهی بر او گذاشته‌است. در کودکی، فریمن از آسم رنج می‌برده و به خاطر عدم تعادل مجبور به انجام عمل جراحی روی استخوان رانش شده‌ است. قبل از اینکه برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ مطالعات رسانه‌ای به کالج بروکسلند برود، در مدرسهٔ کاردانی کاتولیک مشغول به تحصیل بوده‌است.

 

زندگی شخصی

او در هرتفوردشایر با همسر بازیگرش آماندا ابینگتون که در چند پروژه مانند " فقط مردان "، " چیدن قطعات "، " بدهی "، " رابینسون‌ها "،  فیلم کمدی " همه با هم " و «شرلوک» با او هم بازی بوده‌است، زندگی می‌کرد.

او دو فرزند دارد: یک پسر " جو" متولد ۲۰۰۵ و یک دختر " گریس " متولد ۲۰۰۹.

 

 

حواشی

در برنامه " فکر می‌کنید کی هستید؟ " پخش شده در ۱۹ اوت ۲۰۰۹ او کشف کرد که پدربزرگش لئونارد فریمن، پزشک سپاه ارتش سلطنتی در خلال جنگ جهانی دوم بوده‌است. سرباز ال دبلیو فریمن ۲۰می ۱۹۴۰ در شمال فرانسه کشته شد.

فریمن تمام عمر طرفدار موزیک موتاون  بوده و در " شوی فرهنگ " پخش سال ۲۰۰۹ با اسموکی رابینسن  مصاحبه کرده‌است.

فریمن گیاه‌خوار است. با اینکه با آیین کاتولیک برزگ شده‌است، با عقاید مذهبی به گفتهٔ خود تنش دارد «رابطهٔ من با ایمانم هیچ وقت آسان نبوده‌است. من و خدا همیشه این‌طور بوده‌ایم» او و آماندا ابینگتون در دسامبر سال ۲۰۱۶ از یکدیگر جدا شدند.

نظرات بینندگان