arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۷ - ۰۸ تير ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۸ تیر ۱۴۰۳؛ از آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری تا شکست پروژه اجماع جلیلی و قالیباف و اظهارات جنجالی نماینده ستاد جلیلی درباره تعرض به زنان بدون حجاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
نتایج یک نظرسنجی جدید؛ «پزشکیان» دو برابرِ قالیباف و جلیلی
در یک نظرسنجی معتبر تازه، فاصله‌ی دو برابری پزشکیان با رقبای خود دیده می‌شود.
 
درخواست کاندیدای «پوششی» از قالیباف و جلیلی: اجماع کنید
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد پوششی اصولگرایان در انتخابات پس از انصراف از کاندیداتوری در توییتی خطاب به قالیباف و جلیلی نوشت که امیدوارم در مهلت باقی‌مانده شاهد همدلی شما عزیزان به نفع مردم عزیز کشورمان باشیم.
 
واکنش‌ها به اظهارات جنجالی نماینده ستاد جلیلی درباره تعرض به زنان بی حجاب
سخنان اخیر نماینده ستاد جلیلی در فضای مجازی جنجال ساز شده است. مریم اشرفی گودرزی در مناظره با میترا جلوداری، نماینده ستاد پزشکیان گفت: اگر بدون حجاب آمدی بیرون و مورد تعرض قرار گرفتی، خودت مقصری»
 
زاکانی انصراف داد
پس از قاضی زاده هاشمی، علیرضا زاکانی هم از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.زاکانی در توییتی نوشت: «تا پایان زمان قانونی رقابت ماندم اما تداوم راه شهیدرئیسی مهمتر است.
 
کایا کالاس جای بورل را در راس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا می‌گیرد
کایا کالاس، نخست‌وزیر استونی که به عنوان یکی از سرسخت‌ترین منتقدان روسیه در اتحادیه اروپا شناخته می‌شود، قرار است در بروکسل نقش قدرتمندی در سیاست خارجی برعهده بگیرد؛ اقدامی که پیام قدرتمندی به مسکو تفسیر می‌شود.
 
شریعتمداری: ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب یک ضرورت اسلامی و انقلابی است
حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: گفته می‌شود -و البته میزان صحت آن مورد تردید است- که شماری از اطرافیان دو نامزد مورد اشاره مانع ائتلاف و حضور تک کاندیدایی هستند! -که ان‌شاءالله این خبر صحت نداشته باشد-‌ و در صورتی که خدای نخواسته صحت داشته باشد باید به آن عزیزان گوشزد کرد که اصرار شما در پیشگیری از ائتلاف می‌تواند نشانه ترجیح منافع و بایسته‌های انقلاب به خواسته‌های سیاسی خود و یا برخاسته از غفلتی زیانبار باشد.
 
تشکر قالیباف از پوششی‌ها
محمدباقر قالیباف در واکنش به انصراف زاکانی و قاضی زاده هاشمی از انتخابات ریاست جمهوری، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از برادران عزیز آقایان زاکانی و قاضی زاده که مطالبات نیروهای انقلاب در راستای ائتلاف و وحدت را لبیک گفتند، تشکر می کنم.
 
حمایت رسمی قاضی‌زاده از جلیلی
محمدرضا میرشمسی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر قاضی زاده هاشمی در توئیتی از دکتر سعید جلیلی اعلام حمایت کرد. منصوری رییس ستاد جلیلی هم در پاسخ به او نوشت: مرسی؛ بابت به میدان آوردنِ ظرفیت ستادتان برای ما هم ممنونم.
 
پروژه اجماع شکست خورد؛ نه جلیلی کنار رفت، نه قالیباف
در حالیکه از شب گذشته دو جلسه برای اجماع دو کاندیدای اصلی اصولگرا یعنی قالیباف و جلیلی برگزار شده بود، اما این تلاش ها ظاهرا شکست خورده است. 
 
شنبه قبل از ظهر نتایج انتخابات اعلام می‌شود
رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه رای‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ۹۰ هزار نقطه در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود، گفت: روز شنبه تا قبل از ظهر به هر میزان که اطلاعات انتقال داده شود، نتایج در اولین فرصت اعلام می‌شود.
 
 پزشکیان: دو راه پیش رو داریم، راهی است که ما را به اینجا رسانده و دوم تغییر و اصلاح مسیر گذشته
شما مردم بزرگ و فهیم ایران، اجازه ندهید دیگران برای شما و به جای شما تصمیم بگیرند. من به تنهایی نمی‌توانم این وضع را تغییر بدهم. من یک رای دارم و شما میلیون‌ها رای. با اراده و رأی خود، آینده را رقم بزنید و نشان دهید که قدرت در دستان شماست.
 
کنایه تند عضو ارشد ستاد جلیلی به قاضی زاده
عضو ارشد ستاد «جلیلی» با کنایه به «قاضی‌زاده هاشمی» نوشت: «دیکتاتوری یعنی اینکه آدم جرات نداشته باشه بگه به نفع کی کنار‌میره، اگه یکی هم تو ستادش چیزی بگه ، منکوبش میکنن»
نظرات بینندگان