arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۳

الحوثی: دنیا می بیند که آمریکا چطور در دریای سرخ تحقیر می شود/اینکه چه اتفاقی برای اسرائیل در صورت جنگ با حزب الله می افتد، فراتر از تصور است

رهبر انصارالله یمن گفت: دنیا دارد می بیند که آمریکایی ها چطور در دریای سرخ مورد حمله قرار می گیرند و چطور ناوهای جنگی و ناوهای هواپیمابر آنها در وضعیتی تحقیر آمیز تحت تعقیب قرار می گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: رهبر انصارالله یمن گفت: دنیا دارد می‌بیند که آمریکایی‌ها چطور در دریای سرخ مورد حمله قرار می‌گیرند و چطور ناو‌های جنگی و ناو‌های هواپیمابر آن‌ها در وضعیتی تحقیر آمیز تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

عبدالملک حوثی اظهار کرد: آمریکا تلاش می‌کند دیگران را علیه یمن درگیر کند در حالی که موضع ضعیف آن و شکست آن در برابر دنیا آشکار شده و اعتبارش از بین رفته است.

وی که امروز (پنج شنبه) درباره آخرین تحولات منطقه سخن می‌گفت، تصریح کرد: ضعف آشکار و هزینه‌های سنگین و تنگنای واقعی، آمریکا را وادار کرده است تا سایرین از جمله کشور‌های عربی و اروپایی را نیز درگیر کنند.

الحوثی با اشاره به اینکه آمریکا همچنین تلاش کرد چین و روسیه را نگران کشتی هایشان کند و نگرنی کشور‌های دیگر را نیز برانگیزند، افزود: دنیا می‌بیند که آمریکایی‌ها چطور در دریای سرخ مورد حمله قرار می‌گیرند و چطور ناو‌ها و ناو‌های هواپیمابرشان در وضعیتی تحقیر آمیز تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: «دشمن درباره جنگ همه جانبه با لبنان سخن می‌گوید در حالی که در یک تنگنای واقعی قرار گرفته و نتایج بسیار خطرناک و ویرانگر آن را درک می‌کند.

عبدالملک الحوثی با تاکید بر اینکه اتفاقاتی که ممکن است برای دشمن اسرائیلی در صورت ورود به هر گونه درگیری با حزب الله رخ دهد فراتر از تصور است، ادامه داد: دشمن اسرائیلی در قبال عملیات انبوه حزب الله در تنگنای واقعی است. دشمن به همراه آمریکا و همراهی برخی از کشور‌های خلیج (فارس) از طریق احتمال جنگ همه جانبه، مشغول راه اندازی جنگ روانی علیه لبنان است.

رهبر انصارالله یمن افزود: اظهارات صهیونیست‌ها بر ترس بزرگ آن‌ها از نتایج ورود به جنگ همه جانبه علیه حزب الله دلالت می‌کند.

الحوثی با هشدار نسبت به اینکه هر ناو هواپیمابر جدیدی که به دنبال ماجراجویی و ورود به تنگنایی باشد که آیزنهاور گرفتار آن شد، اجازه دهید بیاید و ضررش متوجه آن خواهد شد، ادامه داد: هر ناو هواپیمابر جدیدی پس از ورود به دریای سرخ به هدف نیرو‌های مسلح ما تبدیل خواهد شد.

عبدالملک حوثی با بیان اینکه ناو‌های هواپیمابر جدید با امکانات موشکی پیشرفته در معرض خطر قرار خواهند گرفت، اعلام کرد: نیرو‌های مسلح یمن این هفته چهار عملیات قوی را با استفاده از هفت موشک بالستیک و بالدار و قایق‌های مخرب طوفان انجام دادند. دشمن از قایق‌های طوفان به دلیل قدرت تخریبی آن‌ها هراس دارد. این قایق‌ها ۱.۵ تن مواد منفجره را حمل می‌کنند و باعث ایجاد انفجاری بزرگ و تلفات سنگین به کشتی‌های دشمنان می‌شوند.

الحوثی در ادامه با اشاره به اینکه صحبت می‌شود که موسساتی در اروپا ۳۶ میلیارد دلار به صورت وام برای حمایت از دشمن در کشتار مردم فلسطین ارائه کرده است، ادامه داد: جنایت‌های فجیع، سطح وحشی گری و خصمانیت و جنایتکاری و دنائت و کینه دشمن اسرائیلی را برملا می‌کند. این جنایت‌ها رسواگر آن‌ها و شرکای آمریکایی و انگیسی آنهاست.

رهبر انصارالله یمن بیان کرد: مردم فلسطین در نوار غزه از گرسنگی می‌میرند و دشمن مانع ورود نیاز‌های غذایی ضروری آن‌ها از گذرگاه‌ها می‌شود درمقابل برخی از کشور‌های عربی به دشمن اسرائیلی میوه و مواد غذایی صادر می‌کنند.

عبدالملک حوثی در ادامه افزود: رسانه‌ها در برجسته کردن رنج‌های مردم فلسطین در مورد گرسنگی و رسوایی دشمن و شرکایش کوتاهی می‌کنند.

نظرات بینندگان