arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۱ - ۰۴ تير ۱۴۰۳

افشاگری پورمحمدی: وقتی من وزیر کشور بودم، جلیلی معاون من را خواست و گفت می‌خواهید با انجمن‌های مردم نهاد در ایران انقلاب مخملی کنید؟ / جلیلی: پورمحمدی خواب نما شده / پورمحمدی: جلیلی می‌گوید خواب نما شده ام، اما شما دیر از خواب بیدار شده اید

مصطفی پورمحمدی در چهارمین مناظره انتخاباتی خطاب به سعید جلیلی گفت: آقای جلیلی وقتی من وزیر کشور بودم و میخواستم سازمانهای مردم نهاد را سامان بدهم ایشان معاون من را خواست و گفت میخواهی انقلاب رنگی راه بیاندازی؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصطفی پورمحمدی در چهارمین مناظره انتخاباتی در شبکه یک سیما گفت: متاسفانه عده‌ای نقش مردم را باور ندارند و تلاش هم نمی‌کنند که مردم خوش بین شوند و حضور یابند. چرا جریان تحزب در کشور وجود ندارد که فعالیت های سیاسی در کشور شناسنامه دار شود؟ برخی افراد دوستان تحزب و رفتار سیاسی سازمان یافته را قبول ندارند.
 
وی خطاب به سعید جلیلی گفت: آقای جلیلی وقتی من وزیر کشور بودم و میخواستم سازمانهای مردم نهاد را سامان بدهم ایشان معاون من را خواست و گفت میخواهی انقلاب رنگی راه بیاندازی؟
 
وی گفت: ما قدرتمندترین طبقه متوسط تاریخ را داشتیم و برای همین دیکتاتوری در ایران ضعیف بوده است. سمن ها قوت نظام ماست و مدنیت را تضمین می کند. وقتی می خواهیم سازماندهی کنیم برخی قبول نمی‌کنند. یکی از مقولات مهم دیپلماسی، دیپلماسی اقتصادی است.  توافقات منطقه‌ای الحمدلله در دولت شهید رئیسی خوب جلو رفته است.
 
وی ادامه داد: من هیچ نقشی نداشتم و در دفتر رهبری بودم آن موقع. سال ۸۷ هم رفته بودم سازمان بازرسی. قرار بود گاز بفروشیم و پول بگیریم و امنیت منطقه‌ای را با مشارکت دو کشور تضمین کنیم. چرا جلویش را گرفتیم تا امروز؟ ۲۲ سال است! یا آقای زنگنه مجرم است که آقایان متهمش کردند (آقای جلیلی و  ..) یا دوستانی که جلوی قراردادش را گرفتند.
 
پورمحمدی گفت: این قرارداد میلیاردها دلار خسارت  وارد کرد؛ ۱۸ میلیارد دلار تقاضا کردند و چند میلیارد دلار تصویب شد. سه سال است که آقای زنگنه میخواهد با آقای جلیلی مناظره کند؛ چرا مناظره قبول نمی شود؟ باید تکلیف مشخص شود  یا ایشان خائن است یا نیست.
 
جلیلی نیز پاسخ داد:  حرف های پورمحمدی جالب بود. پورمحمدی انچه در مورد fatf گفت، خواب نما شده بود.
 
وی افزود: پورمحمدی اصلا موضوع را نمی داند.شما نمی دانید که پورمحمدی در جواب گفت: عجب!!
 
وی گفت: می گفتند با توافق، مشکلات حل می شود؛ رفتند چکار کردند ؟ نتیجه چه شد؟ طرف کاملا خارج شد.
 
جلیلی بیان کرد: در کرسنت فساد رخ داده، قرارداد بستند.
 
وی افزود: پورمحمدی درمورد سازمان های مردم نهاد خواب نما شده.
 
او گفت: دقیقا مساله را نمی دانید اقای پورمحمدی، تشخیص غلط به تجویز غلط منجر می شود. 
 
پور محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به جلیلی گفت: جلیلی می گوید خواب نما شده، اما شما دیر از خواب بیدار شده اید.
نظرات بینندگان