arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۲ تير ۱۴۰۳

معرفی فیلم زمانی برای مستی اسب ها

ایوب بعد از مرگ پدرش برای اینکه بتواند از خانواده‌اش مراقبت کند، به کولبری روی می‌آورد... داستان این فیلم در روستایی در مرز ایران و عراق اتفاق می‌افتد و به زندگی کردهایی می‌پردازد که برای نفس کشیدن و زنده ماندن مجبورند در سرمای سخت زمستان کولبری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارگردان: بهمن قبادی

تهیه کننده: بهمن قبادی

نویسنده: بهمن قبادی

موسیقی: حسین علیزاده

مدت زمان : 88 دقیقه

سال انتشار: ۱۳۷۸

امتیاز (imdb) : 7.7

امتیاز (Rotten tomatoes) : % 86

 

 

بازیگران :  

ایوب احمدی
روژین یونسی
آمنه اختیاردینی
مهدی اختیاردینی
کلثوم اختیاردینی
رحمان صالحی
عثمان کریمی

 

خلاصه فیلم

ایوب بعد از مرگ پدرش برای اینکه بتواند از خانواده‌اش مراقبت کند، به کولبری روی می‌آورد...

 

درباره فیلم

زمانی برای مستی اسب‌ها اولین فیلم بلند بهمن قبادی است که توانست جایزه دوربین طلایی جشنواره فیلم برلین را ببرد. داستان این فیلم در روستایی در مرز ایران و عراق اتفاق می‌افتد و به زندگی کردهایی می‌پردازد که برای نفس کشیدن و زنده ماندن مجبورند در سرمای سخت زمستان کولبری کنند. جائی که هزینه‌ی زنده ماندن بسیار زیاد است. قبادی تصویری هولناک از زندگی خانواده‌‌ای را نشان می‌دهد که هیچ سرپرستی ندارند و برادر بزرگتر که نوجوانی بیش نیست مجبور است کولبری کند تا هزینه جراحی برادرش را بپردازد.

این فیلم در سرمای سخت منطقه‌ای مرزی در کردستان به‌همراه تعدادی نابازیگر ساخته شده است. برف و سرما به‌خوبی از پس فضاسازی این قصه برمی‌آیند و می‌توانند جهان‌بینی فیلمساز را به مخاطب انتقال دهند. این فیلم با اینکه هیچ بازیگر حرفه‌ای در آن بازی نمی‌کند اما بازی‌هایش آنقدری روان هستند که می‌توانند تماشاگر را با خود همراه کنند و تا انتها به دنبال خود بکشانند. زمانی برای مستی اسب‌ها با اینکه فیلمی ناراحت‌کننده است اما به‌هیچ عنوان تلخ نیست و از شخصیت‌هایش تصویری قهرمانانه ارائه می‌دهد. کارکترهای قبادی با اینکه زندگی بسیار سختی دارند اما هرگز نکبت زندگی‌شان را در بر نمی‌گیرد.

 

دلیل نام‌گذاری

کولبران مرزی برای آنکه قاطر در طول سفر از سرما نمیرد، به قاطر ودکا می‌خورانند.

 

نظرات بینندگان