arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۳

پزشکیان: در خیابان ها، برخوردهایی با زنان می شود، وقتی هم اعتراض می کنیم، برای مان پرونده سازی می کنند / این طور که می گویند پس باید وضع بسیار خوب می شد پس چطور شده که وضع زنان و دختران به این شکل درآمد

پزشکیان گفت: در زندگی خود بنده، با چهار فرزند، هم همسرم درس می‌خواند و هم بنده و با هم بالا آمده و به وظایف خود عمل می‌کردیم. وقتی برخوردها با زنان در خیابان را می‌بینیم و وقتی اعتراضی می‌شود پرونده سازی برای اعتراض می‌شود، من این را می‌بینم اما چرا عمل خودمان در تربیت را نمی‌بینیم و همه چیز را به بیگانگان و معاندین تقلیل می‌دهیم. برخورد ما در جامعه با این قشر (زنان) اخلاقی نیست، دخترها و خانم هایی که در خیابان با آنها برخورد می کنیم را ما تربیت کردیم نه بیگانگان.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخورد ما در جامعه با این قشر (زنان) اخلاقی نیست، دخترها و خانم هایی که در خیابان با آنها برخورد می کنیم را ما تربیت کردیم نه بیگانگان.
 
 مسعود پزشکیان در سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسیاری از افراد در جمع کاندیداها سخنان زیبایی درباره زنان می‌زنند این طور که می گویند پس باید وضع  بسیار خوب می شد پس چطور شده که وضع زنان و دختران به این شکل درآمده. قدم اول از مهدکودک و مدرسه در حوزه آموزش زنان شروع می‌شود تا برابری و حقوق زن آموزش داده شود. اگر آموزش باشد، تنش‌ها نیز به وجود نمی‌آید.
 
وی افزود: در زندگی خود بنده، با چهار فرزند، هم همسرم درس می‌خواند و هم بنده و با هم بالا آمده و به وظایف خود عمل می‌کردیم. وقتی برخوردها با زنان در خیابان را می‌بینیم و وقتی اعتراضی می‌شود پرونده سازی برای اعتراض می‌شود، من این را می‌بینم اما چرا عمل خودمان در تربیت را نمی‌بینیم و همه چیز را به بیگانگان و معاندین تقلیل می‌دهیم. برخورد ما در جامعه با این قشر (زنان) اخلاقی نیست، دخترها و خانم هایی که در خیابان با آنها برخورد می کنیم را ما تربیت کردیم نه بیگانگان.
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در لایحه امنیت زنان می‌بینیم که این لایحه خیلی وقت است در مجلس باقی مانده است. حالا که اوضاع ظاهرا خوب است، ادعای احترام به زنان می‌کنیم. صدای ما باید بلند شود که چرا چنین برخوردهایی با زنان انجام می‌شود. پیامبر خدا از قول خدا می‌گوید که اگر پیامبر با اخلاق بد با مردم برخورد می‌کرد، دور ایشان جمع نمی‌شدند. نگاه کنونی ما باید اصلاح شود.
 
وی افزود: ما باید پاسخگو باشیم که چطور آموزش در مدرسه و مساجد و.. داده شده که چنین وضعیتی در حوزه فرهنگی به وجود آمده است. تبعیض آموزشی باعث شده که افراد عقده به دل بگیرند و نتوانند با هم صحبت کنند و ریشه این در مدرسه و آموزش تبعیض آمیز است. صحبت از تئوری بسیار ساده است بلکه باید در صحنه عمل این روند آموزشی تغییر کند.
نظرات بینندگان