arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

رویای اقامت در اروپا با ترغیب به خرید ملک؛ سودجویان در سوئد از اتباع خاورمیانه کلاهبرداری می‌کنند

به گزارش‌ نهاد‌های ناظر بر روند مهاجرت در سوئد، عده‌ای سودجو در این کشور به تازگی دست به اغفال برخی شهروندان خاورمیانه زده و با وعده‌های دروغین در خصوص مجوز اقامت در این کشور از آنها کلاهبرداری کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویای اقامت در اروپا با ترغیب به خرید ملک؛ سودجویان در سوئد از اتباع خاورمیانه کلاهبرداری می‌کنندیورونیوز: به گزارش‌ نهاد‌های ناظر بر روند مهاجرت در سوئد، عده‌ای سودجو در این کشور به تازگی دست به اغفال برخی شهروندان خاورمیانه زده و با وعده‌های دروغین در خصوص مجوز اقامت در این کشور از آنها کلاهبرداری کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، افرادی در خاورمیانه با امید دریافت مجوز اقامت سوئد توسط گروهی سودجو و اغواگر به خرید ملک و محل کسب و کار در این کشور ترغیب شده‌اند؛ معاملاتی که با شائبه کلاه‌برداری همراه بوده است.
 
قدری النجار و شرکت او «سوئد برای سرمایه‌گذاری» پشت این طرح قرار دارند که تمرکز آن بیشتر بر خانه‌های شمال سوئد است.
 
در منطقه «آندرُم» واقع در ناحیه شهری «سولفتئو» در شمال سوئد، چهار خانه به تازگی مالک جدید پیدا کرده‌اند؛ این در حالیست که خریداران در خاورمیانه زندگی می کنند و خانه‌های فروخته شده خالی هستند.
 
اداره مهاجرت سوئد به تازگی۵۰ ملک در این کشور را که قدری النجار و همسرش از طریق شرکت مشترک خود خریداری یا معامله کرده‌اند، شناسایی کرده است.
 
این شرکت اخیرا با انتشار پست‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی، مشتریانی در خاورمیانه را اغوا کرده و اطلاعاتی نادرست در خصوص نحوه دریافت مجوز اقامت در سوئد را در اختیار آنها گذاشته است.
 
در چندین پست تبلیغاتی منتشر شده توسط این شرکت آمده است که برای دریافت مجوز اقامت سوئد به یک حساب بانکی با موجودی دست کم ۲۰ هزار دلار، تملک یک شرکت سوئدی و یک ملک در این کشور نیاز است.
 
این در حالیست که اداره مهاجرت سوئد چنین اطلاعاتی را کاملا نادرست و گمراه کننده قلمداد کرده است.
 
آنت بک‌لوند، یک مسئول اداره مهاجرت سوئد در این خصوص می گوید: «فقط داشتن ملک یا شرکت برای دریافت مجوز اقامت کافی نیست.»
 
با این حال، قدری النجار هرگونه ارائه‌ مجوز اقامت یا وعده آن به مشتریان را تکذیب می‌کند و به اداره مهاجرت سوئد می‌گوید که ۴۰ سال است در بخش املاک فعالیت دارد.
 
وی تاکنون به هیچ جرمی محکوم نشده اما دو خریدار قبلی او را از طریق دادگاه‌های مدنی تحت پیگرد قانونی قرار داده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، یکی از این موارد منجر به لغو معامله خرید و دیگری سبب پیروزی خریدار در دعوی قضایی شده است.
 
احمد سالم اهل مصر یکی از افرادی است که رویای آینده بهتر در سوئد برای خانواده‌اش را در سر داشت و در دام خرید ملک در این کشور افتاد.
 
او اکنون صاحب یک خانه متروکه در «آندرُم» است که هرگز تاکنون پا به آن نگذاشته است؛ این شهروند مصری احساس می‌کند فریب خورده اما هنوز موفق به لغو معامله خرید نشده است.
نظرات بینندگان