arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳؛ از اعلام حمایت خاتمی از پزشکیان تا واکنش جلیلی به احتمال انصرافش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پزشکیان: کسانی که قرار بود مذاکره کنند، این‌کاره نبودند

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تورم طی سه سال گذشته همواره بالای ۴۰ درصد بوده است. تورم گوشت در ۱۴۰۳ حدود ۷۹ درصد بوده است و رشد اقتصادی کجا بوده است؟ گروه کشاورزی منفی دو درصد و دو استخراج نفت و گاز طبیعی ۲۰ درصد. او با بیان اینکه روابط خارجی ما باید بدون تنش باشد و با همه دعوا نکنیم گفت: کسانی که قرار بود مذاکره کنند، این‌کاره نبودند.

 

سیگنال انصراف زاکانی به نفع کاندیدایی اصولگرا

علیرضا زاکانی با بیان اینکه می‌شود برای مردم کار کرد و تمام مردم را پای کار آورد، مطرح کرد: اگر ذره‌ای احساس کنم که سایر کاندیدها بتوانند اقدامات بنده را دنبال کنند، حضور در انتخابات را برای خود حرام می‌دانم.

 

اعلام حمایت خاتمی از پزشکیان

سید محمد خاتمی گفت: همانگونه که پیش از تایید صلاحیت نامزدها گفته ام، خود را متعهد به حمایت از نامزدهای جبهه اصلاحات می دانم. وی افزود: حال با ابراز تأسف از ردّ ناموجه بسیاری از نامزد‌های شایسته، اعلام می‌کنم که به عنوان یک شهروند طالب خیر و صلاح ملت و اصلاح امور، به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد.

 

زاکانی: گوشت را درِ خانه تحویل خواهیم داد

علیرضا زاکانی، نامزد ریاست جمهوری گفت: روزی ۱۲۰ تن گوشت توزیع می‌کنیم و آن را افزایش می‌دهیم با نرم‌افزارهای موبایلی به اندازه نیاز مردم درب منزل به آنها تحویل خواهیم داد.

 

تایید آزادی شهروند بازداشت شده فرانسوی در ایران

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه می‌گوید لوئی آرنو، یکی از چهار شهروند فرانسوی که از سال ۲۰۲۲ در ایران زندانی هستند، آزاد شده است.

 

پورمحمدی: تلاش می‌کنم در کوتاه‌ترین زمان به فیلترینگ خاتمه دهم

مصطفی پورمحمدی در مورد اینترنت گفت که اینترنت مثل آب حیات است؛ او گفت فیلترینگ زندگی مردم را مختل کرده و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان به فیلترینگ خاتمه دهد. پورمحمدی گفت در انتخاب وزیر ارتباطات با دقت عمل خواهد کرد

 

زاکانی: دستورالعمل کردند تا تهران گران شود و مردم از پایتخت بروند

زاکانی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در گران کردن زندگی در پایتخت اضافه کرد: گذشته یک فکری در تهران بود که تهران گران شود تا مردم از تهران بروند تا آلودگی و مشکلات حل شود و دستورالعمل کردند! اما مردم به حاشیه رفتند و در سختی قرار گرفتند.کل کشور نیز با تهران هماهنگ شده و گران شد! کار ما این بود که گره مشکل مردم را باز کنیم.

 

پزشکیان: نمی‌گوییم با اسراییل دوست شویم، اما چه لزومی داشت سفارت عربستان و انگلستان را تخریب کنیم؟

پزشکیان گفت: ما نمی‌گوییم با اسراییل دوست شویم اما چه لزومی داشت سفارت عربستان و انگلستان را تخریب کنیم؟میلیاردها دلار هزینه ایجاد شد چون نتوانستیم روابطمان با کشورهای دیگر را درست کنیم.

 

نظر پزشکیان درمورد فدرالیسم

پزشکیان در پاسخ به سئوالی درمورد فدرالیسم گفت: به «هر ایده‌ای» که یکپارچگی سرزمینی ایران را خدشه دار کند، باور ندارم.

 

پزشکیان ۱۸ تیر ۷۸ کتک خورد ولی از حیثیت دانشگاه و دانشجو دفاع کرد

سعید الله بداشتی عضو مجمع نیروهای خط امام در حساب خود در ایکس نوشت: مسعود پزشکیان در ماجرای ١٨تیر ٧٨، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود. بعد از حمله لباس شخصی ها به کوی تهران، به دانشگاه تبریز حمله شد. در میانه حمله لباس شخصی ها به دانشگاه تبریز، او در میان دانشجویان حاضر شد و در کنار آنها از حیثیت دانشگاه حفاظت کرد. او کتک خورد، زخمی شد، اما ایستاد.

 

توضیح قالیباف در مورد نقش او در دستگیری دو فعال رسانه‌ای

قالیباف در مورد دستگیری دو فعال رسانه‌ای گفت: این‌ها در دادگاه اولیه، دادگاه ثانویه و حتی دیوان عدالت اداری رفتند؛ شاکی خصوصی دارند. او افزود: من شکایتی از رسانه ها نکردم، مدعی العموم کارش را بر اساس قانون انجام داده است.

 

ایران سانتریفوژ‌های جدید در فردو نصب کرده

در گزارش محرمانه آژانس آمده است: «در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۲ خرداد)، آژانس در فردو راستی‌آزمایی کرد که ایران نصب سانتریفوژهای آی‌آر-۶ را در دو آبشار در واحد ۱ تکمیل کرده است».

 

واکنش جلیلی به احتمال کناره‌گیری‌اش

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این مسیر با شک وارد نشده‌ایم، این مسیر را با بصیرت انتخاب کرده‌ایم.

 

قالیباف: در فضای مجازی بدون شک باید محدودیت‌هایی ایجاد کنیم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: شفاف بگویم باید حتما حضور قدرتمندانه‌ای در فضای مجازی داشته باشیم وگرنه حتما ولنگاری خواهد بود. یکی از پایتخت‌های کشور‌های اسکاندیناوی داشتم بچه تا زیر ۱۸ سال اگر در فضای مجازی باشد پدرش حق دارد تمام فعالیت‌هایش را کنترل کند پس نباید مانع حکمرانی شویم.

توصیه ستاد انتخابات به نامزد‌ها برای عدم استفاده از پلتفرم‌های خارجی 

امیر شجاعیان، رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست از پلتفرم‌های داخلی برای تبلیغات استفاده کنند. این مقام مسئول گفت: به نامزدهای انتخاباتی توصیه اکید می‌کنیم که از پلتفرم های خارجی استفاده نکنند.

 

پزشکیان: دولت فعلی نزدیک به ۶۰۰ الی هزار هزار میلیارد تومان رانت توزیع کرده

پزشکیان گفت: به استناد گزارش رئیس‌کل بانک مرکزی ۲۰ میلیارد دلار ارز به قیمت ۲۸ هزارتومان، ۵۰ میلیارد دلار به نرخ پایین تر از ۴۰ هزارتومان داده شده است و به معنی این است که ارز کشور به یک عده‌ای به صورت رانت داده‌‌ایم.

نظرات بینندگان