arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳

معرفی سریال پوست شیر

سریال پوست شیر در ژانر درام اجتماعی، به کارگردانی جمشید محمودی، تهیه کنندگی نوید محمودی و نویسندگی جمشید محمودی و رضا بهاروند، محصول سال 1401 است. نعیم که پانزده سال زندان را به عشق دیدن دخترش تاب آورده پس از رهایی، برای دیدار با او دچار بحرانی بزرگ می‌شود...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : پوست شیر

ژانر: اجتماعی، جنایی، معمایی

نویسنده : جمشید محمودی-رضا بهاروند

کارگردان : جمشید محمودی

آهنگساز: بامداد افشار

تعداد فصل ها : 3 

تعداد قسمت ها : 24

محصول کشور : ایران

سال انتشار : 1401

 

بازیگران: شهاب حسینی، هادی حجازی فر، پانته آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه و بابک کریمی

 

خلاصه داستان

نعیم پس از ۱۵ سال از زندان آزاد می‌شود و به دیدار دخترش می‌رود. دختر او در جریان سفر به شمال ربوده می‌شود و نعیم که از تلاش پلیس خشنود نیست، مجبور می‌شود که به همراه دوستانش رضا و صدرا، عاملان ربوده شدن دخترش را پیدا کند...

 

بازخورد سریال 

طبق آمار منتشر شده از گوگل ترندز، عبارت «پوست شیر» به یکی از بیشترین جستجوی گوگل ایرانیان در دی ۱۴۰۱  و همچنین در زمان پخش خود به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه خانگی تبدیل شد. این سریال یکی از پربحث‌ترین و پربازخوردترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی در فضای مجازی بود. به گونه‌ای که در اسفند ۱۴۰۱ برای دو روز هشتگ پوست شیر ترند اول توئیتر فارسی قرار گرفت.

 

درباره سریال 

این سریال البته یک ویژگی مشترک مضمونی با ساخته‌های قبلی برادران محمودی دارد که باعث می‌شود رابطه‌ی این ساخته با ساخته‌های پیشین غریبانه‌تر نشود. «عشقِ نافرجام» مضمون دلخواه‌ی برادران محمودی است که از همان اولین فیلم‌شان ــ چند متر مکعب عشق (۱۳۹۲) ــ تا آخرین ساخته‌شان ــ مردن در آب مطهر (۱۳۹۸) ــ همواره تکرار شده است. مشکلات مربوط‌به مهاجرت غیرقانونی و گذشتن‌ها و رفتن‌های پیوسته همواره عواملی در فیلم‌های قبلی بودند که دو کاراکتر عاشق و معشوق را از یک‌دیگر دور می‌کردند و نهایتن نمی‌‌گذاشتند تا وصال‌شان محقق شود. در پوست شیر نیز با چنین مضمونی روبه‌روییم. عشق نافرجام صدرا (مهرداد صدیقیان) و ساحل (پردیس احمدیه) یا حتی نعیم و لیلا. هر چند می‌توان گفت که مضمونِ «عشق نافرجام» به عشق پدروفرزندی نیز گسترش یافته است و می‌توان نعیم و محب را هم در این وضعیت درگیر دانست.

 

سریال، هم به‌واسطه‌ی داستان‌ش و هم به‌صورت خودآگاهانه یا ناآگاهانه و در برخی لحظات یا میزانسن‌هایش، وام‌دار یا یادآور بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های سینمای جهان و حتی ایران است. در شکل کارگردانی، در میزانسن و دکوپاژ، پوست شیر کوچک‌ترین شباهتی به ساخته‌های قبلی برادران محمودی ندارد.

 

دعوای حقوقی

مهدی نادری فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان با مطرح کردن شکایتی متن فیلم‌نامه این مجموعه را متعلق به خود دانسته که به نام «دندان گرگ» سال‌ها پیش ثبت قانونی شده‌است.

 

 

نظرات بینندگان