arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۷ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۸ خرداد ۱۴۰۳؛ از واکنش آیت الله جنتی به سوالی درباره فشار‌ها برای تایید صلاحیت‌ها تا استقرار ۷ هزار نفر نیروی پلیس برای کنترل سواحل شمال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
واکنش رئیس صداوسیما به نحوه برگزاری مناظره‌ها در صورت تایید صلاحیت بیش از ۱۰ کاندیدا
پیمان جبلی در خصوص میزان آمادگی صدا و سیما برای میزبانی احتمالی از بیش از ۱۰ کاندیدا در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: همان طور که عرض کردم طراحی برنامه‌ها و زیرساخت‌های انتخاباتی به شدت مرتبط است با تعداد نامزد‌هایی که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شوند، البته پیش‌بینی‌هایی در این خصوص داریم، اما چون دقیقاً نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، منتظر هستیم تا متناسب با اعلام نظر شورای نگهبان برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.
 
 
تعدیل قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام به درخواست آمریکا
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: دولت آمریکا از بیم واکنش تهران از تروئیکای اروپا خواسته بود تا لحن قطعنامه را تعدیل کنند.
 
 
دادستانی تهران برای حسین پاکدل پرونده تشکیل داد
خبرگزاری تسنیم نوشت: قوه قضاییه اعلام کرد در پی انتشار مطلبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه و توهین و هتاکی، دادستانی تهران روز گذشته برای یک مجری ـ بازیگر، پرونده قضایی تشکیل داد.
 
 
حسین شریعتمداری: وظیفه دولت اخراج تمامی بازرسان آژانس از ایران است
آمریکا و تروئیکای اروپا با تحلیل «‌مغز مگسی» خود در این توهم هستند که از قطعنامه یاد شده به عنوان سنگی در پیش پای جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و از این ماجرا به عنوان عصای زیر بغل نامزدهای غربگرای ریاست جمهوری ایران استفاده کنند.
 
 
۷ هزار نفر نیروی پلیس برای کنترل سواحل شمال کشور مستقر می‌شوند
قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کشور در بازدید از ساحل فرح آباد ساری اظهار داشت: طبق گزارشی که به ما داده‌اند هفت هزار نفر نیروی انتظامی بصورت مستقیم در استان‌های شمالی برای کنترل سواحل و تفرجگاه‌ها و ایجاد نظم در سواحل شمال کشور مستقر می‌شوند.
 
 
پویش عجیب اداره ارشاد: مردم به عکس رییسی  دست بزنند و عهد ببندند
عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز در نشست شورای اطلاع رسانی استان از برگزاری پویش «عهد با ابراهیم» خبر و داد و اظهار داشت: در این پویش تمثال مبارک شهید رئیسی که دستشان بالاست را چاپ نموده و در قالب ۱۰ گروه ۳ نفره مستقر در ایستگاه‌های ثابت یا سیار در مراکز پرتردد و محافل مختلف شهر به مدت دو هفته عملیاتی می‌نماییم.
 
 
کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی اسپانسر سابق استقلال
 رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی مالک فروشگاه موبایل معروف در «موبایل استقلال آمل» به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق وصول وجه از صدور دستور شناسایی و توقیف اموال متهمان پرونده موبایل خبر داد.
 
 
 آیت الله جنتی: درمورد تایید صلاحیت ها جرات نمی‌کنند به ما فشار بیاورند؛ این حرف‌ها به گوش ما نمی‌رود
آیت الله جنتی در مصاحبه با صداوسیما گفت در مورد تایید صلاحیت ها کسی جرات نمی‌کند به ما فشار بیاورد.
 
 
حدادعادل: اگر جبهه رقیب، انتخابات سال ۹۲ را تکرار کند، باید تلاش کنیم تا به دست خودمان زمینه شکست را فراهم نکنیم
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: راهبرد انتخاباتی شورای ائتلاف تابع چیدمان نامزدها است و باید همه تلاش کنیم که از تکثر کم کنیم و به دست خودمان زمینه شکست را فراهم نکنیم.
 
 
اعلام ضوابط تبلیغات نامزد‌ها در صداوسیما
ضوابط و چارچوب‌های تولید برنامه‌های تبلیغات قانونی نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در رسانه ملی طی اطلاعیه‌ای اعلام شد. برنامه‌های تولیدی و زنده نامزدها نباید مشتمل بر مواردی مانند: اظهارات مغایر با قانون اساسی و قانون انتخابات ریاست جمهوری و سایر قوانین کشور باشند.
نظرات بینندگان